לאופן שבו ארגונים מתייחסים וניגשים לאתגר הדאטה, יש קורלציה ישירה למידת האמון שהלקוחות מעניקים להם. 92% מהצרכנים יביעו אמון במותגים וארגונים שמעניקים להם בחזרה שקיפות מלאה ויכולת לנהל עצמאית של הדאטה שלהם. ולא מדובר על הדבר הנכון או הראוי לעשות, אלא על גישה שהיא קריטית להצלחה בעידן המחובר.

בכנס Viva Tech 2019 בפריז שבו השתתפתי, דיברו נרחבות על נושא האמון באופן כללי, ועל הקשר שלו לניהול אישי של הדאטה בפרט, ואכן הגיע הזמן שכך יהיה. אפשר לטעון שאמון הוא מדד שקשה לנהל ולמדוד אותו (בדומה אגב למדדים אחרים שקשה למדוד אבל הם חשובים ללקוחות ובהתאמה לצמיחה ארגונית), ובכל זאת, אמון צרכני הופך ורק ימשיך להתעצב כמאפיין מהותי לכל מותג או ארגון, וכן, זה ישפיע על מודלים עסקיים ועל האופן שבו מותגים מציעים שירות וחוויה. למאמר מרתק של סייסלפורס בנושא, לינק