רוב השיחה על אמזון מתמקדת בפעילות הקמעונאות המקוונת וכמובן ערך החדשנות יוצא הדופן שלה. אבל הנה לכם המחשה עד כמה החברה הזו מדהימה:

כ- 400 מותגי CPGG מפרסמים בפלטפורמות השונות של אמזון, פעילות פרסומית שמייצרת עבורן הכנסות של כ- 2 מילארד דולר בשנה. רק כדי לסבר את האוזן, חברת המחקר Emarketer מעריכה לאמזון הכנסות של כ-1.8 מילארד דולר מפרסום רק השנה. המספר הזה צפוי להגיע לכ-5 מיליארד דולר עד שנת 2018. אז נכון שביחס לענקיות הפרסום גוגל ופייסבוק מדובר באחוזים קטנים, ובכל זאת, סכומים מרשימים לכל הדעות.

המשמעות היא שאמזון היא לא רק ענקית קמעונאות דיגיטלית, ולא רק חברת טכנולוגיה אלא פלטפורמה. וכזו שגם יודעת לייצר לשותפות העסקיות שלה הכנסות אדירות, לא פלא שצצות חברות ייעוץ שכל תפקידן לייעץ למותגי CPG למנף ולמקסם את הפעילות שלהן – באמזון!

רק השבוע רכשה חברת הפרסום והאסטרטגיה POSSIBLEE חברת ייעוץ קטנה בשם marketplaceignition המתמחה בשיווק של מותגים באמזון. POSSIBLE מצידה בחרה לרכוש את החברה כי היא זיהתה צמיחה מתמשכת בכמות המותגים שמתרגשים פחות מניגוד אינטרסים של ערוצי הפצה מקבילים ורוצים ליהנות מהערך השיווקי האדיר שאמזון יכולה להציע להם וכדי לממש זאת הם חייבים ייעוץ מקצועי המתמחה בשיווק באמזון.

תעשיית הפרסום בארה"ב עוקבת מקרוב כבר תקופה ארוכה אחר ההתחזקות של אמזון כפלטפורמה פרסומית מאוד אפקטיבית עבור המפרסמים בעיקר הודות לכמות הדאטה האדירה שיש לה על התנהגויות הצרכנים דרכה.

לכתבה המקורית >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.