השבוע בכנס בארה"ב השיקה אמזון את אלקסה, העוזרת החכמה שלה לשוק העסק. הגרסה החדשה היא בעצם סט של אינטגרציות ייעודיות לעסקים שנועדו להביא את כל אותם היתרונות של ההפעלה הקולית של Alexa לעולם העסקים. למשל: איטרגציה למרכזיות טלפוניה (סיסקו, פוליקום) המאפשרות למשתתפים בפגישה להתחיל שיחת וועידה באמצעות חיוג קולי, חיבור ושליטה במערכת משרד חכם (שליטה בתאורה, מצב מקרן, וילונות וכדומה) באמצעות קול, קביעת פגישות וניהול דואר אלקטרוני באמצעות אינטגרציה לשירותי הענן של מיקרוסופט (Office365) וגוגל (G-Suite), ואפילו שליחת בקשה להזמנת ציוד נוסף למשרד.

אחד מהענפים שסמנכ"ל הטכנולוגיה של אמזון התייחס אליהם בכנס הוא תחום התיירות ובעיקר המלונות. הוא ציין והדגים כיצד האקו והאקו דוט כבר משתלבים בענף המלונאות בארה"ב: רשתות ידועות כגון מאריוט מציעות לאורחי המלון עוזרת חכמה בכל חדר, המאפשרת להם לשלוט בפקודות קוליות בטמפרטורה, לשלוט בטלוויזיה, בתאורה ועוד.

מותגי תיירות גדולים חוברים לסוכנויות מיוחדות שמתמחרות בפיתוח "סקילס" ייעודיים לבתי מלון, ומספקים גם את החיבור לתשתיות בתוך ובסביבת המלון. כך למשל אורחים יכולים לקבל מידע מהקבלה, לבצע הזמנות של מזון ומשקאות ואפילו לקבל מידע ולבצע הזמנות במסעדות ועסקים בסביבת המלון.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.