גרי וויינרצ'ק, ייזם, משקיע, סופר וידוע כמובן גם כמרצה מבוקש בכנסי חדשנות בראיון מעמיק על המקורות שלו, החזון שלו והגישה שלו לעולם השיווק (פעם – והיום). מספר תובנות חשובות:

בעולם השיווק המסורתי, רק חברות בעלות אמצעים יכלו להשקיע במסרים ל- Mass Media (מה שגם עלה המון כסף לייצר), ולכן המיקוד היה 100% – מכירות.

כיום, המדיה החברתית ומגוון הכלים והערוצים הדיגיטליים מאפשרים לכל אחד לייצר ולשתף תכנים עם ההמון ולכן גם קיימת אבולוציה של ה- Story Telling ממכירות ליצירת ערך אמיתי (תוכן רך, תוכן בעל ערך, יצירת חוויה, לעורר התלהבות אצל צרכנים ) – כל אותם הדברים שבעיני הלקוחות והגולשים הם הנתינה של המותג, ורק אחרי, אם הערך הוא אמיתי, אפשר גם לצפות למשהו בחזרה מהם.

– כולם עוסקים קודם כל במדיה, ורק אחרי זה במכירות של המוצר/שירות
– לתת לתת לתת ואז מרוויחים את הזכות גם לבקש בחזרה
– תסתכלו על מסך הבית בסמארטפון שלכם: איזה אפליקציות מופיעות שם ומה מאפיין אותן? בגדול, אפשר לחלק אותן ל-3: אסקפיזם ובידור, מידע ויוטיליטי, סושיאל (אנשים). אם תתחברו למאפיינים האלו ותמקדו את ה- Story Telling שלכם לערכים האלו – אתם בדרך הנכונה.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.