__________________________________________________
כולם מדברים על חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא ויצירת ערך ללקוח, אבל שאלת מליון הדולר היא: "כיצד עושים את זה בפועל?". סיסמאות לחוד ועשייה לחוד, אז במסגרת השיטוטים שלי ברחבי הרשת במטרה ללמוד על המגמות העתידיות בעולם השיווק מצאתי את המצגת המרתקת הבאה המרכזת תובנות והמלצות מעשיות שכדאי לכל איש/אשת שיווק ללמוד ולהפנים. לטעמי מדובר באוסף עשיר וממרתק של תובנות חכמות שיעצבו ויגדירו את המהלכים שכולנו נכיר ונהיה מעורבים בהם בעתיד. מיותר לציין שלדעתי ממש לא צריך להמתין לשנת 2020 כדי לעבוד בזה אלא ליישם כבר מהשנה הנוכחית.

הצרכן החדש בשנת 2020

אבל כדי להתחיל בכלל ולתכנן מהלכים אסטרטגיים ושיווקיים עתידיים, בטח כשמדובר במהלכים ארוכי טווח צריך לפני הכל להבין מי הוא הצרכן העתידי, מה מאפיין אותו, מה צורת החשיבה שלו ומה הוא מצפה לקבל מהמותגים שלו?

להלן 3 גורמים מרכזיים שימשיכו להשפיע על הצרכן המודרני:

א. אימוץ טכנולוגיות חדשות: צרכנים ימשיכו לאמץ טכנולוגיות חדשות שיהיו זמינות על גבי מגוון רחב יותר של פלטפורמות. רק כדי לסבר את האוזן, ההערכה היא שעד שנת 2020 יהיו כ-2.5 מילארד טלפונים ברחבי העולם. מלבד המשך התחזקות ערוצי המובייל, נמשיך לראות התחזקות ערך הדיגיטל שיפגוש אותנו כאמור בפורמטים חדשים (פלטפורמות חדשות ובהזדמנויות רבות יותר, לרבות גאדג'טים לבישים, בתים חכמים, מכוניות מחוברות לרשת ועוד).

ב. התחזקות ערך השקיפות: בהמשך ישיר לסעיף הקודם, המשך התחזקות מגמת אימוץ הטכנולוגיות החדשות וריבוי הפלטפורמות יכריח למעשה את המותגים לחזק את ערך השקיפות שלהם כלפי הצרכנים. כבר היום אנו עדים לריקושטים שמותגים "זוכים להם" במקרים שבהם מידע שהוא בעל ערך לציבור נגנז או מעומעם. בעתיד מותגים יידרשו להיות אפילו שקופים יותר שכן מידת הסולחנות של הצרכנים למעשה תיעלם לחלוטין כשמקביל ציפיית הלקוחות לשירות בלתי מתפשר, המשולב באיכות המוצרים והשירותים תלך ותגבר. מותגים שינסו ל"עגל פינות" בהקשר זה פשוט לא יישארו במשחק.

ג. אבולוציה של היחסים בין מותגים לצרכנים: מצד אחד צרכנים מאסו בפרסומות ומסרים שיווקיים מצד המותגים שלהם, ומנגד הפלטפורמות עצמן השתכללו ומאפשרות כיום למשווקים לייעל ולמקד את המסרים במטרה להגיע בדיוק לקהל היעד הרלוונטי עם המסר הנכון ובזמן הנכון. מיותר לציין שנמשיך לראות את המגמה הזו מתחזקת, כשבפני הצרכנים יעמדו יותר אפשרויות לסנן מסרים או יותר נכון –  לבחור ולהשפיע על הטון והסגנון של המסרים שהם בוחרים לקבל מהמותגים שלהם. מנגד, משווקים יגלו כלים חדשים והזדמנויות חכמות יותר להגיע לקהל היעד הרלוונטי שלהם.

מצ"ב סרטון המתאר את הצרכן העתידי: 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.