___________________________________
בסרטונים המצורפים מציג ג'ונתן מילדנהול, מנהל האסטרטגיה השיווקית הגלובלית של קוקה-קולה את חזון החברה לחדשנות השיווקית של ענקית המשקאות לשנים הבאות. אחת מהגדרות התפקיד שלו מוגדרת כ-"מנהל מצוינות קריאטיבית" כך שלמעשה מילדנהול אחראי על הובלת האסטרטגיה השיווקית והחזון הקריאיטיבי של מותגי החברה ברמה הגלובלית.

שני הסרטונים (קצת ארוכים אבל בהחלט מצדיקים את הצפייה) מילדנהול משרטט עבורנו את הדרכים שדרכן תגיע החברה ליעד מכירות של 100 מילארד דולר עד שנת 2020 (היקף מכירות כפול מהיום). אני אתן לסרטונים לדבר בעד עצמם, אך כן אסכם עבורכם את הנקודות המרכזיות:

1. קוקה-קולה כמייצרת סיפורים וחוויות: להבדיל מחברות כמו "אפל" או "נייקי" שמייצרות חדשנות ע"י הצגת מוצרים חדשים אחת למספר חודשים, קוקה-קולה לא תשנה את מוצרי הליבה שלה (משקאות קלים). לכן, האתגר המשמעותי עבורה הוא להציג חדשנות בדמות החוויה והערך עבור הלקוחות סביב המותגים. קוקה-קולה תשאף לייצר בעצמה סיפורים שיצדיקו שיתוף והפצה ע"י הלקוחות בערוצים הדיגיטליים. התובנה המרכזית: ללקוחות החברה כוח משמעותי בהרבה ביכולת לשתף את הסיפורים והתוכן.

2. תוכן לקוחות – סיפורים של ההמונים: בהמשך לסעיף הקודם, קוקה-קולה מקדשים את ערך הלקוחות ויכולת הייצור של התכנים בעצמם! לכן, גם על בסיס תובנה זו קוקה-קולה תשאף להנגיש ללקוחות כלים ופלטפורמות לייצר ולהפיץ את הסיפורים שלהם. אחד הערכים המרכזיים לעשות זאת היא ע"י חיפוש מתמיד של טכנולוגיות חדשנות ורלוונטיות שיסייעו לה במטרה זו.

3. בחינת פעילות מתחרים – לא (רק) מתוך הקטגוריה! מילדנהול מציין שאחד הדברים שהצוות שלו בוחן באופן קבוע היא פעילות חדשנית של מותגים מתחומים אחרים מחוץ לקטגוריית המשקאות הקלים. הוא מציין שהרבה יותר מעניין אותם מה מותגים אחרים עושים ברמת הטכנולוגיה, סושיאל, וכמובן – Content Marketing.

Coca-Cola Content 2020 – חלק א':

Coca-Cola Content 2020 – חלק ב':

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.