Mobile_Marketing ____________________________________________________
בזמן שמשווקים מסוימים בארץ מתחילים להתנסות עם מסחר ב- Mobile, יש הטוענים שפיתוח אפליקציה או אפילו התאמת פלטפורמת הסחר לגלישה ב- Mobile פשוט אינם אפקטיביים מספיק. במקום פשוט להעתיק את אתר הסחר למסך הקטן, משווקים היום נדרשים להתמודד עם אתגרים עסקיים מורכבים יותר, במטרה ליצור מעורבות גבוהה יותר של הצרכנים ובכך גם להעלות את היקף המכירות.

לדוגמה: יכולות חיפוש חנויות וסניפים בסביבת הלקוח, מתן כלים לביצוע חיפוש מידע ומוצרים רלוונטיים, שיתוף חווית הצריכה עם מכרים במטרה לקבל המלצות מאחרים, קבלת התראות על מבצעים והנחות בזמן אמת ועוד. זאת אומרת שפעולות כגון: השקת אפליקציה, עיצוב רספונסיבי או התאמת אתרים ל- Mobile נתפסו עד עכשיו כחדשניים ומספקים, אך למעשה אלו צעדים בסיסיים בלבד המאפשרים גישה נוחה יותר לתוכן המסחרי, ולא יותר מכך.

חווית צרכנות ב- Mobile יכולה להיות הרבה יותר מאשר העתקת החנות המקוונת לסביבת ה- Mobile, ומשווקים שלא ישקיעו מחשבה ביצירת חוויה הוליסטית ורחבה יותר יפסידו בתחרות העסקית. אחד המאפיינים המרכזיים שמשווקים חייבים למצוא דרכים לשלב ב-Mobile היא הנגיעה האישית בצרכנים. עצם הפלטפורמה מהווה הזדמנות יוצאת דופן למשווקים ליצור ערוץ תקשורת דו-כיווניי ואישי בין המותג לצרכן.

מצד אחד המותג יכול ללמוד הרבה יותר על העדפותיו האישיות והצרכניות, ובהתאם להציע לו ערך פרסונאלי, ומצד שני הצרכן ייהנה מהצעות ערך שמדברות אליו בזמן ובמקום שהוא יבחר. ככל שהדואליות הזו תהיה ממוקדת ומבוססת יותר כך האינטראקציה בין הצרכן למותג תהיה עמוקה ובעיקר ארוכת טווח.

האתגר הופך מורכב יותר כשלוקחים בחשבון את העובדה שרמת הציפיות של הצרכנים עולה בהתמדה. כיום צרכנים מצפים ואפילו דורשים מהמותגים שלהם קודם כל להכיר אותם ברמה כזו או אחרת ובהתאם לדעת להציע להם את התוכן, שירותים ומוצרים שמתאימים להם. אם לוקחים בחשבון את גודל המסך המצומצם יותר ב- Mobile, עובדה זו מחזקת את הצורך של המשווקים לחשוב על דרכים יצירתיות לגעת בצרכנים, במקום לשאוף להעתיק מודולים וכלים קיימים בערוצים האחרים ופשוט להנגיש אותם ב- Mobile.

ריכזתי עבורכם כמה נתונים מעניינים שיאפשרו לכם לחלץ Action Items לפעילות ה- Mobile שלכם:


__________________________________________________________________________
מצ"ב אינפוגראפיקה המספקת נתונים מעניינים נוספים אודות הרגלי השימוש של צרכנים ב- Mobile:

m-commerce

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.