2014-11-14_1639

פרפורמנס

הסבר קצר: פרפורמנס הוא קיצור של המונח באנגלית Performance based marketing, או בעברית – פרסום מבוסס תוצאות. בישראל, מפרסמים רבים נוטים לייחס למושג הזה אך ורק את עולם גיוס הלידים, ומכאן שגורסים מראש כי התחום איננו רלוונטי אליהם (למשל, רשתות מזון וקמעונאות) או ההיפך – נוטים לראות את עולם השיווק מוכוון התוצאות רק בפריזמה של לידים ומפספסים יכולת השגת מטרות ויעדים נוספים בצורה מדידה ואיכותנית דרך הדיגיטל. העניין הוא שפרפורמנס הוא בעצם כל תוצאה שניתן להגדיר, לכמת, להגדיר עבורה יעדים ובנצ'מארקים, ולבצע אופטימיזציה לרכש המדיה והטרגוטים לפיה – למשל צפיות וידאו, הורדות אפליקציה, הורדות קופונים, הגדלת קהילה, מעורבות גולשים, השתתפות בפעילות, הפניות טראפיק, גיוס לידים, יצירת שיחות ועוד.

על איזה צורך עסקי זה עונה?
ככל שמפרסם יודע טוב יותר מהן הציפיות האמיתיות שלו ממהלך דיגיטלי, או פתוח לגבש מטרות ויעדים יחד עם סוכנות השיווק הדיגיטלית שלו – ישנה אפשרות להגיע לרזולוציות הצלחה גבוהות מאד, שביעות רצון אמיתית ומיקסום ביצועים. בנוסף, ייפתחו לרשות המפרסם יכולות ייצור מהלכים שיווקיים רחבות יותר, מאתגרות ומסקרנות יותר. כמובן שעל סוכנויות השיווק לעמוד באתגרים, לבצע את רכש המדיה והקידום בצורה האופטימלית והאינטיליגנטית ביותר עבור המפרסם, אשר בוחן אותן בכל תזוזה וביצוע (באמצעות דשבורדים ומערכות דיווח בזמן אמת), ומצפה לפרטנרים אמיתיים שמנתחים את הביצועים, מספקים תובנות שיווקיות ומסורים להצלחת הפעילות.

שם: שי ברונשטיין-רגב
חברה: Maple Digital Marketing
תפקיד: סמנכ"לית סחר ופיתוח עסקי

לרשימת כל המושגים >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.