2014-11-18_2347

שיפור יחס המרה או Conversion Rate Optimization

הסבר קצר
כולנו יודעים שבעולם הפיזי, חנויות משקיעות משאבים רבים בסידור נכון של המוצרים על-מנת שיותר צרכנים יכנסו לחנות, יקנו בה ויגדילו את סל הקניה.

אבל מה קורה בעולם הדיגיטלי?
תהליך לשיפור יחס המרה הוא תהליך שבמסגרתו משפרים את אתר האינטרנט או דף הנחיתה של החברה על-מנת שיניב יותר מכירות או לידים מהטראפיק הקיים (יחס המרה הוא היחס שבין מספר הגולשים הכללי באתר למספר הגולשים שרוכשים בו או משאירים ליד). להבדיל מהגדלת מכירות שנובעת מהגדלת תקציבי השיווק, תהליך לשיפור יחס המרה הוא Sustainable ומניב תועלת לאורך זמן בהשקעה חד פעמית.

אז איך עושים את זה?
יש כמה רבדים לתהליך כזה, כאשר לכולם מכנה משותף אחד – תהליך לשיפור יחס המרה הוא תהליך מונחה ניסוי ומדידה (להבדיל מניסוי וטעיה…). השינויים כולם מבוצעים במסגרת של Test Cycles שבודקים את התרומה הצפויה של כל שינוי ליחס ההמרה עצמו.

נניח שאנו חושבים שהצעת הערך באתר לא מספיק מחודדת, אז נערוך A/B test באמצעות כלי ייעודי, שיציג ל- 50% מהגולשים את הצעת הערך המקורית (A) ול- 50% הנותרים את הצעת הערך החדשה (B). נמדוד בכל אחד מהמקרים את יחס ההמרה ונדע האם השינוי בהצעת הערך מ-A ל-B צפוי להוליד שיפור ולהגדיל את היקף ההכנסות.

איך יודעים מה כדאי לשפר?
כאמור, תהליך השיפור יכול להתבצע בכמה רבדים: ברמה הבסיסית ביותר – יישום של Best Practices שקיימים בתעשייה, וקיימים כאלה אלפים. ברמה מתקדמת יותר – ניתוח של User Behavior באמצעות כלי אנליטיקס שונים (אחד מהם הוא כמובן Google Analytics) וברמה הגבוהה ביותר – שימוש ב- User Voice כדי לזהות את הפערים הגדולים ביותר בין המותג והערך המוצע לצרכי הלקוח.

עבודת אנליזה וניתוח בכל אחד מהרבדים מאפשרת להגדיר את הפערים בין צרכי הלקוחות ברמת חווית המשתמש והצעת הערך למה שמוצג באתר או בדף הנחיתה. מן המסקנות ניתן להכין תוכנית עבודה הכוללת שורה של Test Cycles באמצעותם יבוצע תהליך השיפור.

שם: עילי אבני
חברה: Web Science, נציגי VWO בישראל
תפקיד: מנכ"ל

לרשימת כל המושגים >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.