שיווק מבוסס מיקום

שירותים מבוססי מיקום – Location based services

שירותים מבוססי מיקום עושים שימוש בטכנולוגיות מיקום (GPS, אנטנות סלולריות והטרנד החדש – Beacons) בכדי לדעת איפה נמצא הלקוח ולפי המידע הזה לתת לו שירותים וכמובן פרסום שמבוסס על מיקומו.

מה הערך המוסף של שירותים מבוססי מיקום?

שירותים מבוססי מיקום מתחלקים לשניים: דחיפה ומשיכה.
דחיפה – למשל Swarm (האפליקציה שהחליפה את foursquare) הוא שירות שבו אתה מודיע ברשתות החברתיות שאליהן אתה מחובר היכן אתה נמצא. זה טוב לעסקים שרוצים להגדיל את החשיפה, וחלקם אף נותנים למי שעושה אצלם "צ'ק אין" הטבות שונות בכדי להגדיל את החשיפה עוד יותר.

משיכה – דוגמה טובה היא שיתוף הפעולה של Apple עם סטארבקס – במספר מוקדים של סטארבקס בארצות הברית, בעלי אייפון עם IOS 8 שהתקרבו לסניף של רשת בתי הקפה קיבלו במסך הנעילה של האייפון אייקון של סטארבקס שבמשיכה למעלה פתח אוטומטית את האפליקציה של הרשת עם מבצעים מיוחדים.

היכולות הן מדהימות מבחינת ROI, והערך המוסף ללקוח ולמותג הוא ענק.
בעזרת טכנולוגיית Beacon, שלמעשה יודעת לזהות איפה הלקוח נמצא בתוך החנות או הבניין, המותג יכול להכווין את הלקוח בתוך החנות ממש עד המוצר אותו הוא רוצה או מחפש, ולפרסם את המיקום המדוייק של המוצרים שאותם הוא מעוניין לדחוף.

וידאו שמסביר את iBeacon של אפל:

שם: יאיר קיבייקו
תפקיד: מנהל פיתוח עיסקי
TheySay Digital

לרשימת כל המושגים >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.