2014-12-13_2054
מה זה "מיקרו קופי? (Micro Copy)?

"קופי" הוא החומר הטקסטואלי שממנו עשויים אתרים, מודעות, כתבות ועוד. בעמוד הזה לדוגמא, הקופי כולל את שם הבלוג, כותרת הפוסט, גוף הפוסט, את הטקסט שמופיע כקישורים ועל כפתורים וכן הלאה. הוא לא כולל את תמונת הרקע, את סידור האלמנטים והצבעים השונים. במוצרים דיגיטליים, קופי נחלק לשתי קבוצות: מיקרו-קופי ותוכן.תוכן הוא הסיבה לשמה קיים האינטרנט. בשבילו נכנסתם לבלוג הזה ובאשמתו אתם יושבים מול הפייסבוק כל היום. אבל ללא מיקרו-קופי לא הייתם יכולים לעשות איתו שום דבר. מיקרו-קופי עוטף את התוכן ועוזר לבצע עליו פעולות, להתמצא בו, להבין אותו טוב יותר.

מיקרו-קופי הוא שפת הממשק
כל אתר, תוכנה ואפליקצייה מנהלים איתנו דיון. הממשק שלהם מתקשר באמצעות כפתורים, קישורים, כותרות, התראות וכן הלאה. המילים שבהן משתמש הממשק משפיעות על הדרך שבה נתנהג ונשתמש במוצר. זו דרך עיקרית להניע את המשתמשים בממשק לפעולה, כשהיא נעשית נכון. המילה הנכונה על הכפתור הראשי יכולה להיות כל ההבדל בין אפליקצייה מוצלחת לעוד בזבוז של זמן.
מיקרו-קופי טוב הוא כזה שמעביר את המסר בצורה הברורה ביותר, הפשוטה ביותר ובטון המתאים ביותר לסיטואציה.

הרצאה מצויינת של דז טריינור (אם אתם ממש ממהרים, תתחילו מ-4:40)

Des Traynor — The language of software: the role of content strategy in software development from Together London on Vimeo.

שם: יסמין גלקר וייסבורד
תפקיד:מאפיינת חוויית משתמש ומנהלת תחום תוכן
חברה: יוניק יו איילרשימת כל המושגים >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.