לאחרונה השתתפתי ב-  Enterprise Design Workshop, ושמעתי שם תובנה ממש נכונה ומעניינת:

כשארגונים מבצעים חשיבה על יצירת מוצרים חדשים, חדשנות עסקית (פנימית וכזו שפוגשת לקוחות קצה), הרבה פעמים התהליך דומה לארכיאולוגיה: חופרים עמוק במצב הקיים כדי לנסות ולהבין למה תהליכים/מוצרים תוכננו ועוצבו בצורה מסויימת, מה היה הרציונאל? מה רצו להשיג? לפעמים התשובות לשאלות האלו כל כל נסתרות ונמצאות כל כל עמוק בתפיסות לגאסי שעד שלא עונים עליהן ומפצחים אותן קשה מאוד להפיק תובנות ולהסתכל על מה עושים מכאן קדימה.