עולם השיווק משתנה.  אם עד לאחרונה כולם דיברו על התחזקות הערוצים הדיגיטליים, על החשיבות ביצירת אסטרטגיית תוכן שמשתלב בתמהיל השיווקי, כיום אפשר כבר לדבר על המושג "Micro Content".

מה זה "Micro Content"?

התחרות על תשומת ליבו של הצרכן הופכת מאתגרת יותר ויותר: ריבוי הערוצים ובהם שפע המסרים והתכנים מחזקים את התחרות על תשומת הלב של קהלי היעד שלנו. מידת הסבלנות של הצרכנים כיום קטנה בהרבה, וכתוצאה לכך גם הנאמנות הצרכנית איבדה מכוחה. אם בעבר משווקים היו יכולים לרכוש תשומת לב ע"י רכישת כמויות גדולות של מדיה (מה שבאופן ישיר הוציא מהמשחק את השחקנים הקטנים ודלי התקציב), הרי שכיום הקלפים נטרפו ובפני רוב המשווקים ניצבות אותן ההזדמנויות לזכות בתשומת ליבו של הצרכן. אז במקום תקציבים, הגורם המשפיע יותר כיום הוא היצירתיות – המסר – הערך (נגזרת של משאב הזמן).

"Micro Content" מגיע בפורמטים שונים: החל מסטאטוסים בטוויטר ובפייסבוק, ועד סרטוני Vine ו/או אינסטגרם ואפילו תמונות שהמשווק משתף בערוצים השונים. המכנה המשותף – מסרים קצרים וממוקדים. להבדיל מטקסטים ארוכים בבלוגים ובאתרים, הסיפור של המותג הופך היום לקצר וממוקד בהרבה, אחרת המסר פשוט חולף מעל הצרכנים.

ה- "Story Telling" משתנה בקצב מהיר, ומשווקים שלא ישכילו להבין את השינוי וליישם בשטח את הסיפור שלהם בהתאמה למה שמעניין את קהל היעד שלהם (ובערוץ שבו הקהל נמצא), הם פשוט יעבדו מהרלוונטיות שלהם.

דוגמה מעולה ליישום Micro Content הוא גרי ווינרצ'וק שנחשב כיום לגורו שיווקי בעידן הדיגיטלי. לאחר שהצליח להקים אתר לשיווק יין On Line (למעשה הוא "התלבש" על העסק שאבין הקים והפך את החנות השכונתית לחברת ענק השווה כ- 45 מיליון דולר) גרי קבע את מקומו כאיש עם יכולות טבעיות מדהימות להבין מה מותגים ומשווקים צריכים לעשות בעידן שבו הדיגיטל הוא המדיום שיכול להפוך מותג להצלחה או לרסק אותה.

לפי הגישה השיווקית של גרי, חשוב שמשווקים יכירו את מה שקורה בשוק מבחינת סוגי הכלים והערוצים. הדוגמה הרלוונטיות ביותר ליישום Story Telling בעידן ה- Micro Content היא הרשת החברתית "Vine". למי שלא מכיר, מדובר ברשת חברתית שהיא Mobile First, המאפשרת למשתמשים לצלם ולשתף סרטוני ווידאו קצרים של עד 6 שניות המתנגנים בלופ. מה שמשך את תשומת ליבו של גרי כאיש שיווק שעובד כיום עם מותגי על היא העובדה שאנשים אנונימיים לחלוטין הפכו כמעט בין לילה לסנסציות דיגיטליות דרך Vine, וזאת ע"י יצירה ושיתוף של תכנים מקוריים ומשעשעים שהופקו בתקציב אפס.

פוטנציאל ה- Reach של Vine על בסיס "כוכבי התוכן" שצצו בפלטפורמה (וזו רק דוגמה לאחת כזו) גרם לגרי להקים סוכנות דיגיטלית עצמאית ("Grapestory") שכל כולה מתרכזת בהפקת סרטוני Vine עבור הלקוחות שלו. הסוכנות מאתרת את הכוכבים הגדולים ביותר ב- Vine, אלו שצוברים מאות אלפי עוקבים נאמנים בערוץ ומגייסת אותם לשיתופי פעולה מבוססי תוכן עם הלקוחות העסקיים. יחד, החברה מפיקה תכנים מקוריים שעלות ההפקה שלהם זניחה לאומת החשיפה האדירה שהתכנים זוכים לה, וכמובן מונגשת לקהל היעד דל הסבלנות בערוץ הנכון ובמפורמט הנכון:

לסיכום: שיווק טוב הוא "בסך הכל" לדעת לספר סיפור טוב, כזה שיגרום לקהל היעד שלכם ללכת ולרכוש את המוצר".

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.