מכשירי ה- iPhone החדשים ש"אפל" השיקה החודש כוללים מסכים גדולים יותר מאלו שבמכשירי ה- iPhone הקודמים, ובכך למעשה מצטרפת החברה לשורת יצרניות בינלאומיות מתחרות שכבר השיקו בעבר מכשירים עם מסכים גדולים (סמסונג, LG, HTC ועוד). המגמה הצרכנית לאמץ סמארטפונים עם מסכים גדולים הולכת ומתחזקת (יש המכנים מכשירים אלו "פאבלטים", שילוב של סמארטפון וטאבלט) וכנראה שהפער בין הסמארטפון לטאבלט שלנו הולך ומצטמצם מבחינת גודל המסך וחווית המשתמש בו.

היום (רביעי), חברת "בלקברי" שבעבר נחשבה אמפריה טכנולוגית ושחקן מוביל בשוק הסמארטפונים (בדגש על שימושים עסקיים) הכריזה על מכשיר חדש, ה-BlackBerry® Passport, מתחרה ישיר במכשירי הדגל של אפל וחברות נוספות. המיקוד הוא לגמרי השוק העסקי, כשהצעת הערך של המכשיר החדש הוא לאפשר למקצוענים לעשות את העבודה – בגדול. כפי שניתן להתרשם מהסרטון, ה- Passport מביא איתו חידוש מרענן בשוק הסמארטפונים התחרותי: מסך גדול ומרובע, כאלטרנטיבה למסכים הארוכים והצרים הקיימים בכל הסמארטפונים המתחרים.

Mashable פרסמו סרטון המציג את ההתרשמות הראשונית של 6 אנשים שונים מה- Passport החדש של "בלקברי". מה שמעניין בעיני היא העובדה שרובם לא פוסלים את המכשיר, למרות שהוא מציג זוית חדשה ושונה מכל מה שקיים היום בשוק יצרני הסמארטפונים. רוב התגובות מתמקדות במאפיינים הפיזיים של המכשיר – העובדה שהוא מרובע, עם מסך ענק ומרובע, לתחושה של המכשיר בכף היד (בכל זאת, מדובר במוצר של "בלקברי" שהוכיחה בעבר שהיא יודעת לייצר סמארטפונים מנצחים), לתחושה שלו בכיס המכנסיים וכו'.

האם זה יתפוס? האם בלקברי עלו על זוית מרעננת וחדשנית? האם בלקברי תצליח לגרום לאנשים לרכוש את המכשיר ככלי עבודה אמיתי (ולמעשה לחזור לימי התהילה בהם אנשי עסקים התגאו בבלקברי שלהם שאפשר להם לעבוד בכל מקום וזמן)? כנראה שהזמן יגיד, מה שבטוח הוא שהם לא יכלו לבחור מועד טוב יותר לצאת בקמפיין ההשקה של המכשיר, בימים שאפל סופגת ביקורת קשה בעקבות עדויות של לקוחות שרכשו את האייפון 6 והופתעו לגלות שהוא מתעקם בכיסי המכנסיים. אם זה לא מספיק, עדכון גרסה למערכת ה- IOS 8 ששוחררה היום יצרה גל של בעיות התחברות של המכשירים אל רשתות התקשורת, מה שיצר שיחה ערה ברחבי הרשת ובעיקר אי נעימות של אפל.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.