קראתי כתבה מעלפת ב- Adweek על האבולוציה של שיווק מבוסס התוכן, על משווקים ומותגים שטועים לחשוב שהשוק נמצא בסוג של שיא או אפילו בועה שעומדת להתפוצץ, ועל ההשפעה של דור צריכת המובייל על האבולוציה של מה שנקרא Branded Content.

צירפתי בסוף הפוסט קישור לכתבה המקורית, ולמי שמעוניין בתקציר של התובנות המרכזיות שעולות ממנה, בבקשה:

רבים חושבים שמגמת המותג כמשווק תוכן עומדת לפני סיום, כשלמעשה ההיפך הוא הנכון, אנחנו נמצאים רק בהתחלה. דוגמה טובה היא המותג רדבול, שלפני כחמש שנים בלבד היתה חברה שייצרה ושיווקה משקאות אנרגיה, וכיום היא חברת מדיה גלובלית המייצרת ומשווקת תוכן בכל העולם בעל ערוץ מדיה שקיים.

לפני כחמש שנים, המדיה החברתית הייתה יחסית בחיתוליה, מותגים לא חלמו בכלל על שיווק מבוסס תוכן ולא זיהו את ההזדמנות האדירה שניצבה בפניהם (וחשוב גם לזכור שהיצע הערוצים והפלטפורמות היה גם מצומצם בהרבה ביחס לשפע של היום). כיום, קיימת בקרב משווקים מודעות רחבה בהרבה מבעבר, מודעות שמניעה גלגלי יצירה ושיווק של תכנים במגוון רחב של פלטפורמות וערוצים, מגמה שרק הולכת ומתחזקת. העובדה היא שיותר ויותר מותגים כיום מבינים את הצורך בשיווק מבוסס תוכן, ואת המקום של המותג כ- Storyteller.

שינוי נוסף שמשפיע באופן דרמטי על עולם ה- Branded Content הוא המובייל, ודור ה- Mobile First. משווקים כבר מבינים היטב את משוואת ההצלחה, לפיה מותגים נדרשים לייצר כיום מערכות יחסית עשירות ומשמעותיות עם הלקוחות שלהם שצמאים יותר לתוכן פרסונאלי ובעל ערך מהמותגים שלו, ואת זה בדיוק מספק המובייל: היכולת להנגיש תוכן פרסונאלי וקונטקסטואלי ללקוחות. ובכל זאת, להנגיש תוכן דרך המובייל זה לא מספיק כדי להפוך אותו לאפקטיבי. משווקים כיום נדרשים להפנים ולהכיר את סל המאפיינים שמרכיבים את המונח הזה – מובייל, להכיר את הדרך, הזמן והמקום שבו אנשים צורכים אותו, ודרכו – את התוכן שלהם.

בשנת 2014, המבוגר הממוצע בארה"ב בילה כ-23% יותר בצריכה ובשימוש במובייל שלו ביחס לשנת 2013 (ע"פ eMarketer). הנתון הזה רק מחזק את מגמת "הקניביליזציה של המסכים", שבו המובייל הפך למסך המרכזי דרכו בני אדם מתקשרים עם העולם סביבם. לא מפתיע שמהר מאוד משווקים הבינו את הפוטנציאל העצום בתעשיית הפרסום והשיוק במובייל.

הבעיה היא, שרוב המשווקים פשוט לא מצליחים לפצח את האתגר הזה. רוב התוכן ורוב המסרים פשוט מפספסים את המטרה ואת הקהל שלהם. האתגר האמיתי של משווקים במובייל לא מסתכם בלהנגיש תוכן איכות ורלוונטי (שני מאפיינים חשובים ללא ספק), אלא גם לעודד אינטראקציה חוזרת עם אנשים, אותו פלח אנשים של כ- 79% מהאוכלוסיה שהסמארטפון צמוד אליהם במשך 22 שעות בממוצע ביום!

עבור משווקים ואל מול צרכני המובייל הללו, האתגר האמיתי הוא לייצר מערכת יחסים כזו שהתוכן יהפוך לחלק אינטגרלי בחייהם, כזה שייצר נאמנות אמיתית מתוך עניין וערך מתגברים, כדי שאותם אנשים יהפכו לסוכני שיווק של התוכן ויפיצו אותו למעגלים החברתיים שלהם.

 לכתבה המקורית >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.