אחד הדברים המעניינים ביותר שמותגים יכולים לעשות מבחינה טכנולוגית היא לאתר את אותם הפתרונות שיכולים לסייע לייצר ערך עבור הלקוחות שלהם. הטכנולגיה מאז ומעולם היתה סיפור המשנה, היא האמצעי ולא המטרה (ערך אפקטיבי ללקוחות -כן). לכן כמו תמיד אני אוהב למצוא דוגמאות למותגים שמשכילים לשלב טכנולוגיה בשירותים ובמוצרים שהם מנגישים ללקוחות, כזו שמצליחה לייצר ערך אמיתי. הפעם, מדובר ב- Barclays Bank, עליהם כתבתי לא מעט בעבר פה בבלוג הודות לגישה השירותית החדשנית שלהם.

ברקליס זיהו את ההזדמנות השירותית שמייצרת טכנולוגיית ה- Beacon (למי שלא מכיר: מדובר בשידור של נתונים על בסיס טכנולוגיית בלותות' בטווחים קצרים בין משדר/ים קטנים בגודל של קופסאת גפרורים המותקן/ים ברחבי שטח פיזי כלשהו לבין אפליקציה לסמארטפון תוך ניצול מינימאלי של משאב הסלולה. למידע נוסף שפרסמתי פה בבלוג – Link).

אם כן, ברקליס אימצו את הטכנולוגיה כדי לסייע ללקוחות הבנק הזקוקים לסיוע בהתמצאות במרחב הפיזי בסניפים. אני מזכיר שוב איך הטכנולוגיה עובדת: בכניסה לסניף מותקן משדר Beacon (משדר זעיר שעולה דולרים בודדים) הקולט ומשדר מידע על בסיס בלותות'. לקוחות הבנק שנכנסים לסניף וסביר שמחזיקים סמארטפון (עם אפליקציית הבנק) מזוהים דרכו ברגע שנכנסו לסניף.

האפליקציה למעשה "מדברת" עם המשדר בכניסה וכך המערכת הדיגיטלית של הסניף מזהה שלקוח X נכנס הרגע בדלת. מאותו הרגע, החוויה של אותו הלקוח תלוי בחוויה שהבנק "עיצב" עבורו. אם למשל מדובר בלקוחות עם קושי בראיה, האפליקציה תשמיע צפצןף בכניסה, מה שיסמל ללקוח לפתוח את הסמארטפון ובאותו הרגע תוקפץ האפליקציה של הבנק שיקריא בקול את הפעולות האפשריות: "מעוניין בפגישה עם פקיד הבנק? לחץ כאן…", מעוניין להפקיד כסף? עליך לפנות לעמדה הממוקמת 5 צעדים ימינה…." וכו'.

למי שיטען שהדבר האחרון שלקוחות ירצו זו אפליקציה שתקריא בקול פעולות בנקאיות (באמצע הסניף…)  אפשר להגיד שברגע שהלקוח מכיר את השירות הוא יכול להגדיר אינדיקציה ברטט או להשתמש באוזניה. הרעיון הוא בערך שהטכנולוגיה מייצרת לסגמנט חשוב של לקוחות הבנק שזוכה למענה ממוקד וייחודי הודות לטכנולוגיה זמינה, זולה ואפקטיבית.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.