גארי ווינצ'ק הוא לדעתי ולדעת רבים אחרים אחד האנשים הצבעוניים ומעוררי ההשראה בתעשייה (לדעתי לפחות) שכיום הוא גם סופר מוערך וגם המנכ"ל של חברת הקריאטיב והשיווק הדיגיטלי "VaynerMedia", חברה שצמחה בשנה האחרונה מעשרות עובדים למאות, בעיקר הודות לעבודה מול מותגים גדולים ובינלאומיים. בעבודה מול אותן לקוחות, גארי מיישם את מה שלמד באופן עצמאי וגם מדבר עליו בשנים האחרונות באין ספור ערוצים וכנסים – כיצד מותגים ומשווקים צריכים לפעול כיום, בעידן שבו הסבלנות שלנו כצרכנים ובני אדם קצרה, הזמן הפך למשאב יקר מצורה קיצונית וההזדמנות שאנחנו מעניקים לכל מי שמנסה להעביר לנו מסר הופך למאתגר מאי פעם.

בעולם שבו אין ספור כלים וערוצים דיגיטליים, ופלטפורמות חדשות צצות חדשות לבקרים (סנאפצ'ט היא הלהיט התורן, וואסטאפ, Vine, טוויטר וכמובן הרשתות הוותיקות יותר כגון פייסבוק) נשאלת השאלה כיצד משווקים יכולים ואפילו נדרשים להעביר מסר לקהל היעד בצורה קריאטיבית ואפקטיבית, אל מול עומס המסרים שכולנו נחשפים  אליהם על בסיס יומי.

גארי טוען שכיום משווקים רבים חושבים ופועלים בשיטות המתאימות לשנת 2007 בעוד שקצב החיים, הטכנולוגיה והתרבות רצה קדיצה בקצב של 2014. המובייל הפך למכשיר המרכזי בחיינו, דרכו אנחנו צורכים את המידע שלנו, מתקשרים עם הסביבה, קונים מוצרים, מאזינים למוסיקה ולמעשה מנהלים את חיינו. בנוסף, כל מסר שמותג מנסה להעביר לנו תמיד יבוא על חשבון הזמן שלנו, מה שאומר שהמסר חייב להיות ממוקד, יצירתי ובעל ערך בצורה קיצונית. שיטות ישנות ומסורתיות פשוט חסרות משמעות כיום, ולדעתו משווקים חייבים להפוך להיות מספרי סיפורים המביאים ערך לקהלי היעד שלהם, תוך התאמה תמידית של המסר לערוץ הרלוונטי.
הרצאה מרתקת המונגשת מאדם מבריק עם מסר חשוב שכדאי לכל מי שעוסק בשיווק להכיר ולהפנים: 

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.