בשבוע שעבר שיתפתי פה בבלוג על החוויה האישית שלי עם INBOX, אפליקציית הדוא"ל החדשה של גוגל. מלבד היתרונות הברורים של הצגה רלוונטית ופרסונאלית של התכנים התרשמתי בעיקר מהעיצוב הייחודי והנקי שלה. למי שמעוניין לקרוא את הסקירה – Link.

פחות משבוע אחרי, גוגל חושפת מספר מהלכים נוספים הכוללים עיצוב מחדש של מוצרים קיימים, ביניהם עיצוב חדש של Gmail הפופולארית, ובנוסף – עיצוב מחדש של אפליקציית לוח השנה (עדכון שיהיה זמין למשתמשי אנדרואיד ואייפון כאחד, וחשוב לציין שזהו המהלך הראשון של גוגל בנושא ניהול לוחות שנה למשתמשי IOS). למי שכן התנסה בממשק המשתמש של אפליקציית INBOX יכול לזהות בקלות בסרטון מוטיבים ממשקיים דומים, כולם סובבים סביב מאפייני הפרסונאליות והרלוונטיות.

גוגל עצמה אומרת שאפליקציית לוח השנה החדשה אמורה לשמש כעוזר/ת אישי/ת לכל דבר, כלי דיגיטלי חכם שיאפשר הרבה יותר מאשר רק ניהול ותיעוד פגישות, כדי שנוכל להקדיש יותר זמן בלהנות מהיות ופחות זמן בלנהל אותו. אהבתי. לממשק החדש כולל מספר יתרונות על פני הממשק הקיים, אך מלבד המרכיב העיצובי (המרשים, יש לציין), חשוב כאמור להתייחס לשליפה וההצגה החכמה של התכנים הרלוונטיים, על בסיס סריקה של התכנים בחשבון ה- Google (זה כולל את Gmail) ולהציג באפליקציית לוח השנה זמני טיסות, אירועים שונים (האפליקציה תוכל לייצר אירועים ביומן על בסיס המידע שהיא מזהה מתיבת הדוא"ל). פיצ'ר מעניין נוסף מתבסס על ה- GPS שמאפשר לאפליקציה להציע למשתמש להזמין אנשי קשר רלוונטיים לאירוע בסביבת מקום, או לגלות ארועים רלוונטיים למשתמש על בסיס מאגר אנשי הקשר והפעילות שלהם.

יש לציין שיש שאומרים שעדכון ממשק המשתמש של Gmail למעשה מייתר את הצורך ב- INBOX, על זה אפשר להתווכח, אני דוגל בגישה של להתנסות במוצרים ורק אז לגבש דעה.

מצאתי את הראיון הבא עם מטיאס דוארטה, VP DESIGN של אנדרואיד בגוגל. בראיון הוא מספר על תהליך הבניה של השפה העיצובית החדשה של מוצרי גוגל, על בסיס תפיסת ה- "Material Design".

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.