תחום האינטליגנציה המלאכותית ((Artificial intelligence נחשב לאחד התחומים החמים בעולם הטכנולוגי. אמזון זוכה לסיקורים רבים בתקופה האחרונה בעיקר סביב "אלקסה" העוזרת החכמה שלה שעומדת להיות מוטמעת במגוון רחב של מוצרים (מכוניות, מקררים, טלויזיות ואפילו סמארטפונים ובכך מייצרת איום על גוגל ופייסבוק). אבל גם בענף הפיננסים תחום ה- AI מתחזק (וזה כולל בנקים, חברות ביטוח ובתי השקעות).

חברת הביטוח היפנית Fukoku דיווחה שהיא עומדת להחליף כ- 34 עובדים העוסקים בבחינת תביעות בתוכנה חכמה המבוססת על "ווטסון", מחשב העל של IBM וזאת החל מהחודש. טכנולוגיית ה- AI תסרוק ותנתח מסמכים רפואיים של הלקוחות ויחד עם מקורות מידע נוספים תסייע בגיבוש ההחלטה לגבי התביעות. מיכון התהליך יסייע לחברה להעצים ולייעל את עבודת שאר העובדים (האנושיים) בהיבט של איסוף וניתוח מידע בזמן אמת ובדיוק רב יותר. החברה השקיעה כ-1.8 מיליון דולר במערכת, שלטענתה צפויה לחסוך לה 1.1 מיליון דולר בשנה בשכר עובדים.  לידיעה המלאה >


שינוי תפיסה בעולם הביטוח- Pay As You Live: המון חברות אינשורטק (Insure Tech) צצות בתקופה האחרונה, כולן במטרה לשבש מודלים עסקיים מסורתיים בענף. במקום לשלם על פוליסה קבועה, המודלים החדשים מתבססים על תשלום לפי שימוש. היישום הנפוץ ביותר הוא בביטוח רכב, שם הלקוח נדרש להוריד אפליקציה לסמארטפון, ובעזרת ה- GPS המערכת אוספת דטה בזמן אמת ומחשבת ברמה החודשית מה התשלום היחסי עבור השימוש ברכב.

המודל החדש מתחבר לתחום ה- Internet of things (חיבור מוצרים וחפצים לאינטרנט), מה שמייצר מודל תשלום שקוף, זול והוגן יותר עבור הלקוחות, תוך פניה ללקוחות חדשים, מיכון תהליכים והתייעלות תפעולית עבור חברות הביטוח שזוכות למשהו יקר ערך בהרבה מהתשלום החודשי – הדטה של הלקוחות. אחת מהחברות שהציגה שירות כזה הוא הבנק הפולני IDEA BANK, עם שירות חדש שנקרא Happy Miles >


Robo Advisor לנשים בלבד: סטטיסטית נשים חיות יותר מגברים, יש להן מאפיינים ייחודיים כצרכניות פיננסיות, אבל מסורתית מתעסקות פחות בניהול הפיננסים, בטח באזורים של דרום מזרח אסיה. עצם הטרמינולוגיה הפיננסית משמרת את הפערים המגדריים ומקשה על נשים להשתלב בעולמות האלו. על בסיס התובנה הזו הוקמה – "Miss Kaya", פלטפורמה דיגיטלית לייעוץ ובניית תיק השקעות (דיגיטלי…) הפונה לנשים בלבד.

החברה למעשה "מטרגטת" נשים אסייתיות מהמעד הגבוה, או כאלו שהן צעירות, משכילות ובעלות אמצעים ומספקת להן כלים חינוכיים מעבר לביצוע ההשקעות בפועל. עסקית ושיווקית מדובר על מהלך חכם שכן מדובר בפניה ממוקדת בקהל מוגדר עם פוטנציאל עסקי מתחזק שרוב הגופים הפיננסיים המסורתיים פשוט מתעלמים ממנו. סביר שאותן נשים שיצטרפו לפלטפורמה יפתחו נאמנות לקוח חזרה יותר אליה מאשר לחברות המסורתיות. לכתבה המלאה>

למונייד, הסטארטאפ האמריקאי שמנסה לשנות את מודל ענף הביטוח שבר שיא כשתביעה שהוגשה (באמצעות צ'אט באפליקציה) אושרה תוך 3 שניות בלבד והכסף הועבר לחשבון הלקוח. בלי טפסים, בלי טלפונים זועמים למוקד השירות. לסיפור המלא >

טריגר: אפליקציה פיננסית שתעדכן משקיעים בכל פעם שדונלד טראמפ צייץ על אחת מהחברות בתיק ההשקעות שלכם. "טריגר" היא אפליקציה פיננסית שמאפשרת לייצר התראות אוטומטיות בכל עליה/ירידה של שווי מניה. בעקבות ציוצים של דונלד טראמפ בהן ביקר פעילות של חברות ציבוריות (הרשימה ארוכה וכוללת את אפל, אמזון ואת בואינג, ציוץ שבעקבותיו ירד שווי המניה בכ- 2%!) מנהלי האפליקציה הוסיפו השבוע פיצ'ר של התראות על כל ציוץ של טראמפ בנוגע לחברות ציבוריות שאת מניותיהן המשתמש מחזיק. המטרה היא לאפשר לבעלי מניות להיערך ולהגיב בזמן אמת וסביר שבקדנציה הקרובה לפחות הצורך לשירות שכזה רק יתחזק. כך למעשה מדובר בסוג התראות חדש שאינן מבוססות שינוי כמותי אלא רפרנס איכותי… Only in America…לכתבה המלאה >

שנת 2017 תהיה ללא ספק שנת  ה- Chat Bot: בנקים וגופים פיננסים יתנסו בקצבים שונים בתחום שנקרא conversational commerce (מסחר/תקשורת מבוססת שיחה). בנקים שכבר פועלים בתחום: Bank of America, וולס פארגו,DBS ועוד. מדוע זה מעניין את הבנקים? כי מחקרים רבים מראים שהאפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם הן אלו שמבוססות על צ'אט (וואטסאפ, מסנג'ר של פייסבוק, Wechat  וכו').

שם הלקוחות נמצאים וזו דרך ההתקשרות המועדפתבנוסף, מיכון ערוץ ההתקשרות הזה מייצר הזדמנות להתייעלות תפעולית: צמצום פניות למוקד ומיכון תהליכי תפעול. מה הצ'אט בוט יכול לעשות עבור לקוח?  לסייע בהצטרפות דיגיטלית, לסייע בקבלת החלטות פיננסיות מורכבות, ביצוע Up/cross Sale למוצרים נוספים, לספק מידע בצורת שאלות ותשובות חכמות ופרסונאליות, לספק מידע אישי של הלקוח שחוסך ממנו לפנות למוקד וקל יותר מאשר להיכנס לחשבון האישי ועוד…אבל: המקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא בוט שממוקד משימה/תחום אחד ברור ומוגדר.

פרסמתי לאחרונה פוסט שמתמקד בתחום הצ'אטבוטים הפיננסיים, כול דוגמאות וסרטוני הסבר – Link.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.