מעניין לראות כ"כ הרבה שינויים שמתרחשים בענף התוכן המשודר (גם המושג הזה יכול לקבל משמעויות ופרשנויות מגוונות…), בזירה הלוקלית ובינלאומית והאמת שגם בשילוב של שניהם:

מצד אחד נטפליקס סימנה את הקהל הישראלי המצומצם (ביחס הגלובלי) לאטרקטיבי מספיק כדי "לגייר" תכנים עבור הקהל המקומי, היא מייצרת שת"פ עם הטלוויזיה של פרטנר והכריזה אתמול שזה לא השת"פ המקומי האחרון…מחקר של L2 שיתף שהערכת תקציב הפיתוח של תוכן מקור של נטפליקס יעמוד ב- 2017 על כ- 6 מליארד דולר, של אמזון סטודיוס – 4.5 מליארד דולר ושל HBO (חברת תוכן במהות שלה) על 2.5 מליארד "בלבד", שימו לב לפערים…

השבוע דווח ש-NBC בנתה צוות ייעודי של עשרות עובדים שכל תכליתם לייצר תכנית יומית שתשודר בסנאפצ'אט, התכנית שתיקרא Stay Tuned מכוונת כמובן לקהל הצעיר יותר ותציע תקצירי חדשות בהתאמה.

מעבר לזה, השבוע הושק בהשקה שקטה יחסית STING TV (המאפשרת הרשמה מוקדמת) שירות התוכן המוזל של YES המונגש דרך האינטרנט, מענה ישיר לסלקום טי.וי ולמוצר המתחרה של פרטנר, זאת במקביל לשירות NEXT של HOT, מה שמוסיף לתחרות המקומית שחקן נוסף שיתחרה על ליבו של הצרכן הישראלי (שלא בטוח שהוא יודע באמת להעריך את התחרות שיש פה…), והנה מתקרבת גם פייסבוק לשלב היישומי של הנגשת תכני מקור בשיתוף חברות תוכן ומדיה, כולם יתחרו על תשומת הלב ובעיקר הזמן של כולנו. ונעבור לפרסומות…?

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.