בשבועות האחרונים מסתובבת ברשת שמועה לפיה אמזון מתעניינת ברכישת הבנק האמריקאי Capital One. גם אם מדובר בשמועה בלבד, מעניין לדעתי להתעכב על הסיבות כיצד מהלך כזה יכול לתרום לפעילות העסקית של אמזון ובמקביל לסייע גם לפעילות של הבנק:

1. מחקרים מראים שכ- 40% מדור המלניאלנס היו צורכים שירותים פיננסיים מחברות כמו כמזון, גוגל ופייסבוק במידה ואלו היו מציעים אותם, וכ- 37% היו עוזבים את הבנק הנוכחי שלהם אם הוא לא היה עומד בסטנדרטים טכנולוגיים המאפשרים חווית לקוח מתאימה. אמזון כענקית קמעונאית שחיה ונושמת בכל הזירות הטכנולוגיות הנכונות יכולה לשמש כקלף חזק בזירה הבנקאית.

2. אמזון יכולה מאוד להיעזר בשירותי תשלום וסליקה במסגרת הפעילות הקמעונאית שלה (הן בערוצים הדיגיטליים והן ברצפת המכירה הפיזית), שירותי תשלום בבעלותה יגדיל את שורת הרווח בכל עסקה.

3. אמזון היא מארקטפלייס פעיל מאוד בעולמות העסקים הקטנים ונותני השירותים (היא מאפשרת כמעט לכל אחד למכור על גבי הפלטפורמה שלה). כתחום משלים Capital One הוא בנק שעיקר הפעילות שלו היא סביב אשראי והלוואות, בין היתר גם לעסקים קטנים. שילוב הכוחות ביניהם יכול לייצר הפריה הדדית ולאפשר לאמזון להציע שירותי אשראי עבור העסקים שפועלים דרכה במסגרת "חבילת שירותים לעסקים".

4. קפיטל וואן, בדומה לבנקים אחרים משקיע משאבים מאוד יקרים בגיוס לקוחות חדשים ובפניה כירורגית עם הצעות ללקוחות קיימים. אם יש משהו שאמזון מתמחה בו הוא יצירת הצעות ערך פרסונליות ללקוחות על בסיס אלגוריתמים מתוחכמים המבוססים על דאטה. לכן, השילוב בין השניים יכול לשפר דרמטית את ה- On Boarding של לקוחות חדשים לשירותי הבנק.

5. אחרון חביב: באוגוסט האחרון דווח ש- Capital One חבר לאמזון ויחד מאפשרים ללקוחות הבנק לבצע פעולות פיננסיות מבוססות קול ישירות מה- Ecco עם אלקסה העוזרת החכמה של אמזון. תחשבו כמה חווית הבנקאות הייתה משתפרת עם אמזון הייתה גם הבעלים של הבנק וככזה הייתה מעניקה למונח בנקאות דיגיטלית משמעות אחרת לגמרי.
מזכיר שוב: מדובר רק בשמועות, ועדיין מעניין לחשוב מה היה קורה אילו עסקה כזו הייתה יוצאת אל הפועל.

לידיעה המלאה- Link

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.