לפי ההערכות אפל תכריז על המוצר החדש כבר בחודש הבא, ומייד עולה השאלה איזה ערך המוצר החדש יביא לשוק שבו לפחות שתי שחקניות וותיקות (יחסית) כבר פועלות?

שוק העוזרים הדיגיטליים אמנם נמצא בצמיחה אך עדיין יש הרבה מקום לכניסה של שחקנים חדשים. ובמקרה של אפל, להגדיר אותה כ"שחקנית חדשה" לא ממש עושה חסד לתשתית שהחברה כבר מציעה: החל מאפליקציית ושירותי ה- Home שלה שמאפשרים חיבוריות בין המוצרים הקיימים שלה: האייפון, האייפאד, השעון החכם וכמובן ה- Apple TV, כשבין כולם מחברת לא רק קונקטיביות טובה ברמת החומרה והתוכנה אבל גם סירי, העוזרת החכמה של אפל (זוכרים אותה?)

אז נכון שסירי רחוקה מלהיות מושלמת, אבל אפל היא חברה שלומדת ומיישמת במהירות דברים שצריך לתקן. כך למשל היא ממשיכה להשקיע משאבים רבים בשנים האחרונות בשיפור של סירי, בין היתר כדי להפוך אותה לקצת יותר…אנושית.

קייס נוסף שלדעתי כדאי לקחת בחשבון: היכולת של אפל ל"חבר בין הנקודות". קחו למשל את שירות Apple Pay. כשהחברה השיקה את השירות הוא התבסס על חיבור מראש של כל הנקודות הרלוונטיות: החומרה, התוכנה, שיתופי פעולה עם הבנקים הגדולים בארה"ב, וכמובן הסכמים עם הרשתות הקמעונאיות הגדולות. במילים אחרות, גוגל הקדימו בזמנו את אפל עם שירות תשלומים דיגיטליים משלה, אבל פספסה את מה שאפל יישמה מראש – חיבור בין הנקודות כדי שהמהלך יהיה בעל ערך יותר (הצלחת שירות Apple PAY מצדיק פוסט ארוך בפני עצמו…).

מה שבטוח: שוק העוזרים הדיגיטליים יהפוך להיות מאוד מעניין עם כניסה כזו של אפל, ורק אתמול למדנו על שמועה לפיה אמזון תשיק מכשיר "אקו" חדש עם מסך מגע, מה שטורף לגמרי את הקלפים מבחינת שימושיות, זאת בנוסף לאקו המשולב מצלמה שהושק רק לפני כשבועיים…Ok SIRI,Bring it on !

לכתבה המקורית >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.