המנצחים והמפסידים בדיגיטל והפעם – ממשקים מבוססי קול – VUIs voice user interfaces, טכנולוגיה שמסתמנת כלא פחות ממהפכה שתעצב את הדרך שבה צרכנים צורכים שירותים ומוצרים בין אם זה מהבית, מהמשרד ואפילו מהרכב שלנו.

מה שאני אוהב בניתוחים של סקוט גאלווי (ושל חברת המחקר L22 אותה ייסד ולאחרונה מכר לגרטנר), זו העבודה שהם לא חוששים לסמן טכנולוגיות שמייצרות באזז אבל לטענתם – לא יותר מזה. כך למשל עם VR, מדפסות תלת מימד ואפילו Iot. באותה הנשימה הם גם יודעים להודות כשהם טועים, וגם זה קורה.

בהקשר של עוזרות דיגיטליות חכמות, ובממשקי קול (VUIss) שחקניות טכנולוגיות גדולות כבר פועלות בתחום: אמזון, גוגל, מיקרוסופט, אפל, חל שיפור דרמטי ברמת הדיוק של הפקודות הקוליות והענף כולו יגיע לכ-3 מילארד דולר עד 2020 בלבד. לפי המחקר והתחזיות של סקוט גאלווי ו- L2, המגמה הזו מהווה היום ותתחזק כאיום על מותגי ה- CPG במיוחד עם תהליך הרכישה של המוצרים היום יומיים הפשוטים (ואם מחברים לתהליך ההזמנה משלוח סופר מהיר עד הבית, אתם מבינים כמה זה עומד להשפיע על עולם הקמעונאות).

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.