טכנולוגיות חדשות מעצבות את הדרך שבה בני אדם ברחבי העולם מתנהלים עם כסף. 3 המאפיינים המרכזיים שמשפיעים על קצב האימוץ של Digital Payments הם: האימוץ בקרב בעלי עסקים, חליפין מידיי ואבטחת מידע. את 3 המאפיינים האלו נמצאים על שולחן העבודה של פייסבוק- ובגדול.

במרץ השנה פייסבוק השיקה שירות P2P על בסיס אפליקציית המסנג'ר שלה (כרגע זמין רק בתוך ארה"ב אבל עתיד להיות זמין במדינות נוספות). מלבד התמיכה בבעלי עסקים, העובדה שפייסבוק לא גובה עמלות על העברות כספים דרכה הופכת אותה לסופר אטרקטיבית עבור מליוני פועלים זרים שרק בשנה האחרונה ביצעו העברות של כ- 583 מילארד דולר (!) מדובר באנשים שעובדים קשה, הרחק ממשפחותיהם ומדינת הלאום וכיום נדרשים לשלם עמלות של עד עשרות אחוזים בשיטות המקובלות.

אם זה לא מספיק, פייסבוק הגישה בקיץ שעבר בקשה לקבלת מעמד כגוף פיננסי דיגטלי מהבנק המרכזי באירלנד, מה שיעניק לה מעמד של תאגיד פיננסי רשמי באירופה. המשמעות: בני אדם יוכלו לאחסן כספים, להעביר כספים לאחרים וכמובן לבצע רכישות – הכל דרך פייסבוק.

מה יוצא מזה לפייסבוק? הצינים שביניכם יגידו שכמובן שפייסבוק תיקח עמלות בהמשך, אבל ע"פ בכירים בחברה זו לא מטרה עסקית עבורם. מה שכן מהווה אינטרס היא העובדה שפייסבוק היא חברת דטה שמייצרת הכנסות עתק מפרסום. הפיכתה של פייסבוק לגוף פיננסי (במובן מסויים- בנק) הגדול בעולם תחזק את מעמדה כאימפריה של מידע, עם הגביע הקדוש של הדטה – מה בני אדם ברחבי העולם עושים עם הכסף שלהם). ותחשבו על זה.

לכתבה המלאה >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.