מחקרים רבים כולל כמה של חברת "גרטנר" מצביעים על האטה משמעותית בנפח שוק האפליקציות. ממוצע ההורדות של אפליקציות חדשות ב- Q1/2016 עמד על אפס, כשרוב בעלי הסמארטפונים משתמשים בפועל ב-5 אפליקציות בלבד.

שינוי המגמה הזה נובע בעיקר משינוי צרכני רחב היקף שבבסיסו הפופולאריות של אפליקציות הצ'אט למיניהן, שיהפכו בעתיד הקרוב לחזקות יותר מהרשתות החברתיות הגדולות. אם בוחנים לעומק את הפופולאריות האדירה של Wechat (בעיקר באזורים של דרום מזרח אסיה) מבינים שהיא מהווה מודל למציאות חדשה: היא הפכה עצמה ל- HUB צרכני מבוסס מובייל שמציע יותר ויותר שירותי צד שלישי, ועם נתח שוק של כ-90% מהאוכלוסיה מבינים את כוחה הצרכני מה שבכבוד העניק לה את הכינוי הראוי Super App.

אסטרטגיה זו מרכזת עבור המשתמש יותר ויותר שירותים חיצוניים שעד עכשיו היו ניתנים ע"י אפליקציות עצמאיות: החל מבנקאות, תשלומים און ליין ובעולם הפיזי והזמנות מזון הביתה. למעשה Wechat הפכה ל- Super App.

הכתבה המצורפת בוחנת את האסטרטגיה של פייסבוק בדיוק בצעדים אלו, ובוחנת האם ההתנתקות של אפליקציית המסנג'ר (שלה יש כמילארד משתמשים חודשיים) מהפלטפורמה הראשית והמשך העיבוי של שירותים נוספים וייעודיים דרכה, זאת בנוסף למסע הרכישות של אפליקציות אחרות (וואטסאפ, אינסטגרם) למעשה בדרך להפוך אותה ל- Super App?

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.