לאחרונה פורסם שאפל רכשה את Vocal IQ -חברה בריטית שפיתחה טכנולוגיית אינטיליגנציה מלאכותית (AI) מבוססת קול. במבט ראשון אתרי טכנולוגיה ובלוגים רבים העריכו שמטרת הרכישה היא לשפר את SIRI, העוזרת הדיגיטלית של החברה ע"י מתן אפשרות למשתמשים לדבר אליה בשפה טבעית וחופשית יותר. הייחודיות של Vocal IQ היא לא רק בשפה הטבעית אלא בעובדה שהיא לומדת את המשתמש בכל חיפוש שמתבצע (בכל זאת – AI) ובכך משפרת החוויה.

אבל יכול להיות שמדובר במשהו גדול יותר…

בעוד שאפל פיצחה ומובילה את הסטנדרט של חווית הלקוח בהיבט של ממשקי משתשמש ועיצוב מוצר, עוזרים דיגיטליים (אמזון אקו, גוגל now ואפילו סירי עדיין רחוקים מלתת חווית לקוח טבעית וטובה באמת). בנוסף, מעניין לשים לב שלמרות קשרים עסקיים שיש לאפל עם חברת IBM, היא בחרה שלא לשלב טכנולוגיות AI (ווטסון למשל) במסגרת SIRI, מה שמחזק את ההערכה שאפל מאמינה ביכולתה לפתח בעצמה עוזר/ת דיגיטלי טבעי ומשופר.

בנוסף אפשר להבין שאפל מאמינה שזוהי האבולוציה של האינטראקציה של בני אדם עם מכונות ומכשירים חכמים. יש הטוענים שהשעון החכם אינו אלא ניסוי שבעתיד ייתכן וייתר את הסמארטפון שלנו (השעונים החכמים שקיימים היום כבר מציעים פיצ'רים שמייתרים את הטלפון…) אבל לא רק עם הסמארפון אלא מכוניות, טלויזיות, מקררים ועוד. למעשה – מדובר בכלים מבוססי קול שיחברו אותנו בצורה הטבעית ביותר (דרך הקול) עם הרשת וכל מה שמחובר אליו – IoT.

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.