אחת החברות האהובות עלי היא רשת "Starbucks" שמהווה דוגמה ומופת למותג שחושב וגם פועל נכון בצורה שיווקית ושגם מיישם בשטח אסטרטגיה דיגיטלית חדשנית ופורצת דרך. פרסמתי פה בבלוג בעבר לא מעט על פעילות הרשת (למי שמעוניין לקרוא, מצ"ב Link), שבעיני חברות ומותגים רבים בכל העולם מהווה סיפור הצלחה מסחרר מבחינת יישום ערך החדשנות, ולא בכדי "Starbucks" הוכרזה כמותג #1 מבחינת מידת ה- Engagement בעולמות הסושיאל (טייטל מכובד מאוד לכל הדעות).

הנתון המדהים ביותר, בעיני, לגבי מידת ההצלחה של פעילות הרשת מתבטאת בכך שכ- 94% מכלל משתמשי פייסבוק הם חברים של רשת "Starbucks" או לפחות חברים של חברים שחברים בעמוד (מקור: חברת המחקר הטכנולוגית capgemini-consulting). ל- "Starbucks" יש כ- 54 מיליון אוהדים בפייסבוק, כ-900,000 עוקבים בפרופיל האינסטגרם וכ-3.4 מיליון עוקבים בטוויטר. WOW!
 

העוגנים השיווקיים שמעצבים את האסטרטגיה הדיגיטלית של "Starbucks" (והנתונים שבאים בעקבותיהם):

1. יצירת חווית הלקוח (Creating the digital Starbucks experience):

  •  94% מהמשתמשים בפייסבוק הם אוהדים של המותג או חברים של מי שאוהד את רשת Starbucks.
  •  כ-100,000 הורדות בשבוע (!) לאפליקציות המובייל של Starbucks.
  •  34 מיליון מבקרים באתרים ובאפליקציות של Starbucks. 
  • בשנת 2012: כ-3 מילארד דולר עברו בקופות הרשת, הודות לתוכנית נאמנות הלקוחות של הרשת המבוססות על כרטיסי Pre Paid בלבד!
  • שיפור חווית הגלישה באתרים ובאפליקציות (בהיבט של זמן טעינה) חסך ללקוחות כ- 900,000 שעות המתנה.

2. מובילים את עולם התשלומים במובייל (Leading the way in mobile payments):

  •  7 מליון משתמשים פעילים באפליקציית התשלום של Starbucks.
  • הרשת מבצעת כ- 3 מיליון עסקאות מבוססות מובייל בשבוע (!)
  • יעד לשנת 2013: המרה של כ- 10% מהתשלומים בסניפים לערוצי המובייל.
  • הפחתת עלויות סליקה דרך ערוצי המובייל.

3. הגברת מעורבות צרכנים דרך הסושיאל (Engaging customers through social):

  •  Starbucks נבחרה למותג #1 במדד ה- Social Engagement.
  •  34 מיליון אוהדים בפייסבוק, 3.4 מיליון עוקבים בטוויטר, 900 אלף באינסטגרם.
  •  Starbucks השיקה אתר שנקרא "My Starbucks Idea": לקוחות הוזמנו להעלות רעיות למוצרים ושיפור חווית הצריכה, 50,000 לקוחות העלו רעיונות באתר. 

4. חיבור בין חווית הלקוח בעולם הפיזי לעולם הדיגיטלי (Bridging the Online and the Offline customer experience):

  • פתרונות תשלום מבוססות מובייל המתחברות לקופות בסניפים.
  •  Starbucks מאפשרת גישה לתוכן של אתרי תוכן מובילים- בחינם בסניפים.
  • המלצות על מסעדות ועסקים מומלצים, על בסיס פלטפורמת Zaggat.

מצ"ב אינפוגראפיקה של חברת "capgemini-consulting" המרכזת המון נתונים מדהימים אודות הצלחת היישום של האסטרטגיה הדיגיטלית של רשת "Starbucks":


About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.