• "טייד", מותג אבקת הכביסה הודיעו לאחרונה שהם מתחילים בשיווק מארז נוזל כביסה אלטרנטיבי לבקבוק הפלסטיק הגדול והמוכר. הודעת היח"צ הרשמית התמקדה בסיבות: הרצון לשמור על הסביבה, שימוש בחומרים מתכלים (קרטון במקום פלסטיק), עידוד שימוש חוזר וכו'.

• אבל, כשחושבים על זה קצת יותר לעומק, המארז החדש לא בהכרח משפר את החיים ללקוח, אם כבר, זה תורם בעיקר לאמזון ויותר נכון למערך הלוגיסטי והמשלוחים שלה. הרי רובנו מכירים את זה שבקבוק נוזל כביסה נוטה להתלכלך לאחר מספר שימושים.

• אבל מה יקרה עכשיו כשנוזל כביסה ילכלך וירטיב קרטון במקום פלסטיק? ומה לגבי אותן טיפות אחרונות בתחתית הבקבוק שיחסית קל להוציא בהשוואה לקופסא (לקוחות יתחילו לקרוע ולגזור אותן?!)

• במילים אחרות, גם אם זה לא נאמר מפורשות, קל לזהות את ההשפעה של אמזון במהלך הזה. וטייד לא לבד. יותר יותר מותגים ובעיקר חברות CPG מחזקות את הקשר הישיר עם אמזון במטרה לייעל את מארזי המוצרים שלהן כדי לייעל את תהליך האחסון והמשלוח, במטרה שיהיו יותר e-commerce friendly.

מצ"ב דוגמאות לחברות CPG שמציגות מוצרים עם אריזות חדשות, "חסכוניות" ובעיקר – מתאימות יותר לאתגרים הלוגיסטיים של עידן המסחר המקוון:

והנה סרטון "הדרכה" רשמי של אמזון שמסביר לחברות ה- CPG כיצד נכון וכדאי לארוז מוצרים נוזליים: