המלצות קריאה 

מאסאיושי סאן הקים ב-1981 את סופטבנק עם שני עובדים בלבד, וכיום הוא נחשב לאחד מגופי ההשקעות הגדולים והמרתקים בעולם הטכנולוגיה (מאפל ועד אובר והרשימה עוד ארוכה). כיצד הוא מוביל חזון השקעות טכנולוגיות של 300 שנים קדימה בניסיון לזהות, להוביל ולעצב את החברות והטכנולוגיות של העתיד, בעזרת קרן של 100 מיליארד הדולר שלו שנקראת Future Vision. כתבת פרופיל שהיא חובה של מגזין Wired. לינק‎.

הצצה מעמיקה ומרתקת על האפליקציות, הכלים והטכנולוגיות שחברות מסביב לעולם משתמשות בהן כדי לייצר סביבת עבודה שיתופית, אוטומטית ובעיקר פרודוקטיבית יותר. לא לפספס‎! לינק‎.


שווה Like!

מצגת מרהיבה של יותר מ-200 שקפים שמשקפים נתונים, עובדות ומגמות סביב העולם המחובר ב-2019. מומלץ לסופ״ש עם כוס קפה טוב (ותודה לאמיר שניידר). לינק‎.

וואלמרט הרימה ידיים בניסיון להעתיק את קונספט החנות ללא מוכרים של אמזון. מנהל בכיר שעזב את החברה שיתף שהיקף הגניבות מחנות הקונספט של וואלמרט Scan&Go (ניסיון ישיר להעתיק את החנויות של אמזון), גרמו להם להבין שהאתגר מורכב יותר ממה שציפו ולכן הפרויקט לא ימשיך. מחלקות שלמות של מפתחים ומנהלי מוצר באמזון מגחכים לעצמם ברגע זה ממש. לינק‎.


סטטיסטיקות ומספרים מהשבוע

קניות מצרכים ברשת מהווים רק כ-3% מסך הרכישות, כך לפי מחקר חדש של דויצ׳ה בנק. למרות שהמספרים עולים בהתמדה, מסתבר שמדינות בהן קיים פיזור נרחב יחסית של אוכלוסיות גדולות (ארה״ב למשל), הכדאיות הכלכלית לא תמיש מצדיקה את ההשקעה הכלכלית בהקמה. בלונדון למשל המצג שונה לחלוטין. ודווקא בארץ נראה שאנחנו מעצמת קניות סופר און ליין…לינק‎.

כיצד אנליטיקה, ביג דאטה ואופנה הולכים יחד? חברת האופנה הזו נעזרת במודלים מבוססי דאטה כדי להתאים את ליין האופנה החדש להעדפת הלקוחות. לינק‎.

מסתבר שהוצאות השיווק והפרסום של אמזון שוברות שיאים חדשים מגיעות‎ להוצאות של פרוקטר אנד גמבל (8.2 מיליארד דולר). עיקר הצמיחה בתקציב נובע מהוצאת הקשורות לפרסום ממוקד און ליין. לינק‎.

תוצאות סקר המפרסמים לשנת 2019 (ביוזמת קהילת מנהלי שיווק מצייצים בשיתוף חברת הסקרים Segmanta): אנשי השיווק מסתערים על הפרסום בדיגיטל. לינק.

הפוסט לקוח מהניוזלטר השבועי שלי. עדיין לא נרשמתם? לינק.