המלצות קריאה: 

תחום המוביליות (Mobilty) עומד להשתנות, שוב. מאז ימי מודל ה-T של הנרי פורד, תחום התחבורה שילב בתוכו מהפכות והשפעות נרחבות (טכנולוגית, תרבותית, וכמובן- כלכלית). האופן שבו אנחנו מתניידים משפיע באופן ישיר על חיינו ועל המבנה החברתי-כלכלי שלנו, ולא תמיד לטובה. המחקר הזה של מקינזי, מתמקד ב-4 המגמות המרכזיות שמחוללות את הגל הגדול הבא בעולם המוביליות, זה שיגדיר מחדש את האופן שבו אנחנו מתניידים בתוך ומחוץ לערים וכמובן גם את חיינו מסביב: (1) מכוניות אוטונומיות, (2) המעבר לכלי רכב חשמליים, (3) שיתוף נסיעות, תחת תפיסת הכלכלה השיתופית, (4) וקונקטיביות: הרכב ה"חכם" והמחובר. חומר קריאה מרתק, לא כדאי לפספס. לינק.

כיצד חברת הסטארטאפ הזו מתחרה בנייקי ובאדידס? גל חדש של חברות סטארטאפ הפועלות בתחום הנעליים משתלבות ואפילו מעצבות מחדש את תהליך הייצור והשיווק בענף. Allbirds למשל, היא חברה אמריקאית שמייצרת נעליי פנאי המיוצרים מצמר ועץ אקליפטוס, והפכה ללהיט ענק בארה"ב וכעת היא פותחת חנויות פיזיות גם באנגליה ובסין. וכידוע, מה שהופך ללהיט צרכני מעורר עניין גם בקרב המשקיעים (חברות סטארטאפ בתחום ההנעלה וההלבשה גייסו כ- 170 מיליון דולר בשנתיים האחרונות בלבד). לינק

חברת הביטוח עשתה לכם לייק באינסטגרם? יש סיבה מאוד טובה להתעניינות הזו. מסתבר שחברות הביטוח מתחילות להשתמש באלגוריתמים שמזהים דפוסי התנהגות הקשורים לאורח החיים של הלקוחות במטרה לייעל מודלים של תמחור מוצרי הביטוח השונים. אז בפעם הבאה שאתם משתפים מקומות שביקרתם בהם או דברים שעשיתם, קחו בחשבון שזה יכול להשפיע על עלות הביטוח שתשלמו. לינק


שווה Like!

ג'ון אוליבר נכנס חזק ב- Robo Calls, אותן שיחות קוליות אוטומטיות שחברות שולחות ללקוחות. אין דבר מעצבן משיחה נכנסת ממקור לא ברור בדיוק כשאתם באמצע ישיבה, אתם מחליטים לענות ולחלקיק שניה חושבים שאתם מדברים עם נציג/ת שירות, ואז האסימון נופל ואתם קולטים שבצד השני של הקו נמצא – רובוט!  לינק.

בפתיח של הסיכום התייחסתי לתחום התחבורה החדשה, הכוונה לשירותי השכרת רכבים, מוניות וכלי תחבורה קטנים הממונעים על חשמל. שימו לב ל-Gotcha, חברה סופר מעניינת שמגדירה את עצמה כחברת "electric mobility as a service". ההבדל בינה לבין המתחרות: Gotcha מבינה שלכל אחד מאיתנו העדפות וצרכים שונים, ולכן מציעה אפשרות בחירה גם לגבי כלי התחבורה בערים הגדולות: לקוחות החברה יכולים לבחור בין קורקינטים חשמליים, אופנועים חשמליים ואפילו שירות הסעות משותף מבוסס כלי רכב חשמלי. ההזמנה, התשלום והשירות נעשים, כמובן, דרך אפליקציה ייעודית. שווה להציץ באתר ובחשבון האינסגרם של החברה. לסיקור על החברה – לינק

חלק משמעותי מהיכולת של כל ארגון לקיים את ההבטחה של חוויית לקוח תלויה בעובדים וביכולת שלהם להוציא את ההבטחה הזו לפועל. על בסיס התובנה הזו, רשת מלונות היוקרה Ritz Carlton מקדמת את ערך ה-Employee empowerment, ובמסגרת זו מקדמת מדיניות המאפשרת לכל אחד מעובדיה לקחת החלטה בזמן אמת ולצ'פר לקוח על מנת להימנע ממצב שבו הלקוח לא יהיה מרוצה, עד סכום של 2,000$. בלי אישור מנהל, בלי 3 ימי עסקים, באופן מיידי כדי שהלקוח יהיה מרוצה. איך זה עובד ומה הוביל את הרשת להוביל מהלך כזה (ותודה לעינת שמעוני על השיתוף). לינק.

המצלמה החכמה הזו יודעת לזהות ולהתריע בפני גנבות בחנות לפני שהן מתבצעות. מדובר בחברת סטארטאפ יפנית שפיתחה למעשה תוכנה מבוססת AI שיודעת לזהות דפוסי התנהגות חשודים ולהתריע למוכרים/בעלי החנות על תנועה חשודה שבסבירות גבוהה תתפתח לגנבה. ממש סצנה מהסרט דו"ח מיוחד. לינק


פינת הקמעונאות

תחום המסחר השיחתי- Conversational Commerce, (יש דברים שפשוט נשמעים טוב יותר באנגלית…) מושך תשומת לב רבה מצד משווקים וקמעונאיים גדולים, מתוך הבנה שלקוחות מעדיפים בהרבה מקרים לקבל מידע ושירות דרך שיחות צ'אט/תקשורת כתובה. מצאתי את הפודקאסט הזה שמתמקד בתחום ה-Conversational Commerce ולדעתי שווה האזנה. לינק.

ענקיות קמעונאות כמו מייסיס ואחרות מבינות שהן זזות לאט מידי ושכדי להישאר רלוונטיות בעידן המחובר, עליהן לעמוד בקצב השינוי, לאמץ טכנולוגיות ובעיקר תפיסות עדכניות ולזוז מהר יותר בכל החזיתות: ייצור, תפעול ולוגיסטיקה וכמובן חווית הלקוח לפני תוך כדי ואחרי הקניה. מצ"ב סקירה מעניינת לגבי האתגרים האלו בדיוק. לינק


סטטיסטיקות ומספרים מהשבוע

סקר: מה תפקידו של סמנכ"ל השיווק בהקשר של קידום טכנולוגיות שיווקיות חדשות בארגון. לינק.

השבוע רשת האינטרנט חגגה 30 שנה! אתם מסוגלים לדמיין את החיים כיום ללא האינטרנט? מדהים לחשוב שהטכנולוגיה הזו קיימת רק שלושים שנה, ועוד יותר מדהים להבין עד כמה היא הפכה לחלק אינטגרלי ומשפיע על החיים המודרניים. לכבוד האירוע, טים ברנרס לי, מי שנחשב לאבי רשת האינטרנט, כתב "מכתב פתוח" בו הוא מתאר כיצד הרשת צריכה להיראות ולעבוד לדעתו, כדי שתמשיך להוות טכנולוגיה עם תרומה אנושית חיובית. לינק.

המחקר הזה מפריך את הטענה שמשחקי ווידאו אלימים מעודדים התנהגות אלימה בקרב בני נוער. לינק.

הפוסט לקוח מהניוזלטר השבועי שלי. עדיין לא נרשמתם? לינק.