המלצות קריאה

 

הסיפור המלא על Amazon Prime, מועדון הצרכנות/נאמנות המשמעותי והחזק ביותר בהיסטוריה של האינטרנט. לינק.

 

למתכנת הזה מסן פרנסיסקו נמאס לשלם מאות דולרים בחודש עבור שטח עבודה משותף, אז הוא החליט להקים שטח עבודה ב- חניה!

במקום לשלם 400$ על עמדה ב-Wework, הוא משלם 2.5$ לשעה עבור שטח חניה ואפילו מזמין אחרים להצטרף אליו ולהתחלק בעלות, תוך כדי יצירת חיבורים עסקיים וחברתיים על הדרך. מה שהתחיל כסוג של אמירה חברתית על יוקר המחיה/שכירות בעיר, WePark הפך לתנועה של ממש! לינק.24 תובנות סופר מעניינות שאפשר ללמוד מהמכתב למשקיעים של הטייקון האמריקאי ווארן פאבט.

מהמכתב אפשר ללמוד תובנות על ניהול עסקים וארגונים גדולים, השקעות, מה מניע אנשים, תרבות ארגונית ועוד ועוד. סיכום מעולה של CB INSIGNTS. לינק.האם יש דרישה צרכנית לכרטיס האשראי הממותג של אפל?בקיץ הקרוב אפל עומדת להשיק לראשונה את כרטיס האשראי הממותג שלה בשיתוף גולדמן סאקס. הכרטיס יהיה מחובר עמוק לתוך חשבון ה- Apple ID וכמובן לתוך האקו-סיסטם של מוצרי אפל, ובמילים אחרות, האייפון וסירי יאפשרו קניה ותשלום סופר נוחים, מהירים ומאובטחים. סקר חדש שנערך לאחרונה בדק את המוכנות הצרכנית לאמץ כרטיס שכזה, ואיזה ערך הלקוחות הפוטנציאליים מצפים לקבל דווקא מכרטיס של אפל? יש הקוראים לזה "צונאמי" בשוק האשראי והתשלומים, אחרים פחות אופטימיים. ניתוח מעניין. לינק.

דיוורים *בתשלום* הופכים לערוץ מתחזק של הכנסות עבור פרילנסרים וכותבים ברחבי העולם, מה דעתכם? האם הייתם משלמים על ניוזלטרים מקצועיים? לינק.


  שווה Like!

"פשוט תקנו את הפאקינג קפה כבר!"

אם הצלחתי להרים לכם גבה, אז זו היתה המטרה. בשבוע שעבר הבנק האמריקאי צ'ייס צייץ בטוויטר סוג של טיפ פיננסי שפונה לקהל הצעיר, במסגרת אסטרטגיה של חינוך פיננסי, עידוד צמצום הוצאות והפניית כספים לחיסכון.

צירפתי את הצילום של הציוץ, הבנק כבר מיהר להסיר אותו. למה?

כי עוקבים רבים תפסו את הציוץ הזה כהתנשאות פוגענית, עוד דוגמה לסיבות שבגללן לקוחות (בעיקר צעירים אבל לא רק) פשוט שונאים את הבנקים שלהם. מדובר בפער תפיסתי, דורי וערכי ובמילים אחרות פשוט טעם רע מצד הבנק. ממליץ לקרוא את הכתבה הבאה, שכוללת פירוט עוקצני ומשעשע של לקוחה (צעירה) של הבנק ומה דעתה בנושא, אפשר ללמוד מזה הרבה על איך צעירים מרגישים אל מול הפיננסים שלהם כיוםלינק.

במציאות שבה כולנו דבוקים לסמארטפון 24/7, אנשים רבים אימצו נורמת התנהגות שלא ידעתי שיש לה תיאור רשמי – Social Media Loafing. כמובן שהתיאור "זמן איכות" לא בהכרח נכון…

כשתחום ה- Design Thinking פוגש תלמידי בית ספר יסודי

תחום ה-design thinking הפך לפופולרי מאוד בקרב ארגונים רבים, במסגרתו צוותי עבודה מנסים לפצח אתגרים עסקיים (בעיקר בעבודה על מוצרים ושירותים חדשים או שיפור קיימים). אבל, מסתבר שאותה מתודולוגיה יכולה לסייע גם לתלמידים בבתי ספר יסודיים ואפילו לשפר את הצלחתם בלימודים על בסיס חיזוק סקיל פתרון הבעיות בדרכים יצירתיות יותר. לינק.

האם הייתם מדברים עם פרסומות?

בעידן של אלקסה, סירי והעוזרת החכמה של גוגל, כולן הופכות מוטמעות ביותר ויותר מוצרים ושירותים, והן גם הקטליזטור לעיצוב מציאות ונורמה שבה זה לא נתפס כמוזר לדבר בקול רם למכונה. השבוע דווח שספוטיפיי וגם פנדורה עורכות ניסוי עם מוצרי פרסום בתוך הפלטפורמות שלהן, שיעודדו אינטראקציה אמיתית מבוססת קול עם המשתמשים. הניסוי הראשון של ספוטיפיי, למשל, נעשה בשיתוף יוניליוור עבור מותג AXE הפופולרי. לינק.

  פינת הקמעונאות

מדוע אמזון טרגט ואחרות מתעניינות כ"כ בסטארטאפ הזה שעוסק בתחום האריזות?

עם התחזקות הקניות און ליין, המשלוחים עד הבית וכמובן חברות השיווק הישיר עד הלקוח (שירותי המנויים למיניהם), זה לא מפתיע שקופסאות הקרטון הופכות למדיום משמעותי בעיצוב החוויה. חברת Lumi עושה בדיוק את זה: זיהתה את ההזדמנות לשלב מסרים על גבי האריזות ובכלל להפוך מדיה אפורה ומשעממת למשהו פרסונלי או מרכיב חוויתי בתהליך, מה שמגדיר מחדש את האופן שבו קמעונאים חושבים ועובדים עם האריזות שלהם. לינק.

כתבתי על זה בהרחבה בסיכום השבועי הקודם, עם התייחסות למחקר של בלומברג שדיבר על העובדה שבני דור ה-Z מאוהבים בחנויות פיזיות, אבל כאלו שיודעים לעצב חוויה ייחודית ובעיקר כזו שמתחברת עם הסמארטפון שלהם (פרסונליזציה, נאמנות, שיתוף החוויה באינסטגרם, פידבק לייב מחברים ועוד ועוד…). אגב, הנה מקבץ דוגמאות מעולה של שילוב טכנולוגיות בתוך רצפת המכירה הפיזית, לא לפספס! לינק.

כעת, מחקר חדש מצא שכ-70% מהאמריקאים מעדיפים להיעזר בטלפון שלהם בזמן חיפוש מידע על מוצרים בתוך החנות הפיזית, מאשר לפנות לעזרה מהמוכרים.

אבל אם תוסיפו לזה את העובדה שליותר מ-50% מהצרכנים בארה"ב יש אפליקציית נאמנות/קופונים, ורובם משתמשים בהן על בסיס שבועי, זה לא מפתיע שהטלפון הפך לכלי המשמעותי ביותר בחוויה הצרכנית, בתוך החנות הפיזית. ופה יש אתגר לבעלי עסקים וקמעונאים – לחבר את הנייד לחוויה שאתם מציעים ובניית ערך אמיתי ללקוחות שלכם. לינק.

חנות ה- Amazon Go הראשונה בניו-יורק תתמוך גם בתשלום בקופה

אמזון פתחה השבוע בניו-יורק את הסניף הראשון של חנויות ה-Amazon Go שלה (החנויות שמאפשרות כניסה, בחירה של מוצרים ופשוט לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה, החיוב נעשה אוטומטית ברגע שיוצאים מהחנות על בסיס ניתוח מאוד חכם של מצלמות וחיישנים הפזורים בה, ועם חיבור וזיהוי המשתמש לפי האפליקציה של אמזון שבה זמינים פרטי האשראי).

וואלמרט וקמעונאיות אחרות עובדות מאוד קשה בניסיון להעתיק את הקונספט, ובינתיים אנחנו עדים לחנות הראשונה שמאפשרת גם תשלום בקופה רגילה, מעבר ליכולת הראשונה שתיארתי. לינק.


"ביסים" לסופ"ש (תגידו אם יצא טעים)

1. 61% מכל משלוחי המזון המהיר בארה"ב הוא – פיצה (האמיקני הממוצע אוכל כ-11.5 ק"ג פיצה בשנה). לינק.

2. בת ה-19 הזו ייצרה עסק מאוד רווחי כשפיתחה מנוע דיגיטלי שמציע הצעות לשמות עבור תינוקות סיניים. קראתם נכון. לינק.

3. האמת האיומה על אלקסה (העוזרת החכמה של אמזון), תדברו אליה, היא ממש מאזינה לכם. לינק.

4. סיסמאות (לחשבונות, לא בדיבורים של אנשים): כולם שונאים ושוכחים אותם כל הזמן, אבל אי אפשר (עדיין) בלעדיהם. אז אולי בקרוב זה עומד להשתנות. לינק.