היום שלחתי את הדיוור הרשמי הראשון שלי. הדיוור מורכב ממקבץ תכנים, רעיונות ונושאים שנתקבלתי בהם בשבוע האחרון ולדעתי שווים קריאה. מצ"ב הסיכום המלא

החיים בעידן המחובר/ מהדורה 001

מחשבות מהשבוע

מותגים שמייצרים מודעות חברתית

השבוע השתתפתי בכנס השנתי של איגוד השיווק בתל-אביב. כמו רבים אחרים נהניתי מאוד מההרצאה של דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת סודה סטרים שתיאר על הבמה בצורה כריזמטית ביותר את הסיפור של המותג וכיצד החברה נמכרה לפפסיקו לפי שווי של כ-3.5 מיליארד דולר. אחד הדברים המרגשים שבירנבאום התייחס אליהם הוא הערך החברתי-תרבותי שהחברה דוגלת בו, ושבמסגרת זו החברה משלבת עובדים יהודיים ופלשתינאים יחד, כתף לצד כתף. 

החיבור הלא מובן מאליו הזה בין פעילות של חברה מסחרית לבין ערכים המשולבים גם בהשקעה ניהולית לא קטנה מקבל ביטוי הולך וגדל בארץ ובעיקר בעולם. אפשר לראות יותר ויותר מותגים, חברות וארגונים שמאמצים לעצמם אג'נדה חברתית-כלכלית-תרבותית, שמשתקפת הלכה למעשה בפעילות השוטפת של המותג. דוגמה טרייה ומדוברת מהשבוע היא של המותג ג'ילט, שיצא בקמפיין ששונה מהמסרים הרגילים שלו, וכיוון אל קהל היעד שלו – גברים, עם מסר של שינוי שמכתב ישירות לתנועת ה- METOO#. לא חסרות דוגמאות לערכים ותנועות מחאה נוספות שמותגים גדולים מתחברים אליהן (איכות הסביבה, צמחונות, ספורט ושמירה על הבריאות, חיזוק אוכלוסיות חלשות ועוד). הנה כתבה שמתמקדת בקמפיין של ג'ילט ומה משווקים יכולים ללמוד ממנולינק

אולי הגיע הזמן לשנות את השיחה סביב ההשפעה של האון ליין על החנויות הפיזיות?

האם באמת הדיגיטל הורג את הקמעונאות הפיזית? כולנו נהנים (אפילו מאוד) מכניסה לחנות ממש מגניבה, כזו שמעוצבת בסגנון ייחודי ובעיקר מקום שיודע לייצר חוויה. אז למה כ"כ הרבה קמעונאים ובעלי עסקים חושבים שמסכי טלוויזיה, רובוטים (תתפלאו, גם זה קיים) עמדות VR ועוד שלל טכנולוגיות הן הפיתרון לבעיית רלוונטיות הדועכת? הרי עתיד הקמעונאות לא מתחיל ומסתיים ב- Amazon Go, יש עוד הרבה לעשות לפני זה…נכון שהטכנולוגיה מעצבת ומאוד משפיעה על חווית הקניה בריטייל הפיזי, אבל בסופו של דבר, לא כל קמעונאי הוא Amazon Go, והבסיס שאפשר לשפר, מסתבר, כולל הרבה דברים שאפשר לעשות. כיצד?

לא מזמן נתקבלתי בציוץ המעולה והחכם הזה בטוויטר: הבחור פונה לבעלי חנויות קטנות ובינוניות כמו גם קמעונאים גדולים ומפרט עבורם בצורה הגיונית ודי משכנעת איזה צעדים כדאי להם לבצע על מנת לשפר את האטרקטיביות של החנות שלהם, וכל זאת מלי לדבר על טכנולוגיה. חומר קריאה סופר מומלץ. לינק. ולמי שרוצה להעמיק עוד יותר, מצ"ב סקירה באותו הנושא של Fast Company – לינק.

 


המלצות קריאה 

האינטרנט של הדברים (IoT) מתאר מציאות שבה המון חפצים יהיו וכבר מחוברים לאינטרנט ודרכו – האחד לשני. הבעיה מתחילה כשכל חיבור כזה מצריך סוללה…החברה הזו פיתחה טכנולוגיית בלו-תות' שפועלת ללא סוללה, אמזון וסמסונג הן בין המשקיעות המרכזיות. לינק.

תפקיד ה- CFO בתהליכי הטרנספורמציה בארגונים: מאמר מעניין של מקינזי, במיקוד הפוזיציה הייחודית ואפילו הקריטית של ה-CFO בצומת המאתגר של שינויים רוחביים שארגונים עוברים בעיקר בעולמות הטכנולוגיים והדיגיטליים, ועל יכולת ההשפעה שלו/שלה על המאמצים האלו. לינק.

עבודה ב- Open Space: מחקרים מראים שמדובר בגישה שפוגעת בפרודוקטיביות של העובדים, שמצידם חשים חוסר פרטיות, הם נוטים לנצל יותר ימי מחלה, הם לחוצים יותר ובשורה התחתונה – פחות יעילים בעבודה. אז מדוע עדיין ממשיכים לעבוד בשיטה הזו? לינק

מסתבר שחברות הסלולר בארה"ב מוכרות את הדאטה של המיקום של הלקוחות (ולא דרך ה- GPS או כל אפליקציה על המכשירים עצמם), מידע רגיש שמגיע לגורמים מפוקפקים…לינק.

רשת Walgreens בארה"ב השיקה ניסוי שנועד לחבר בין רצפת המכירה הפיזית לבין תפיסת האון ליין: היא ייצרה מקררי מזון חכמים שמשלבים מצלמות וחיישנים שינתחו את התנהגות הצרכנים ובהתאמה יידעו להציג המלצות על מוצרים משלימים. לינק

חברת הקופות והתשלומים הדיגיטליים Square (בניהולו של ג'ק דורסי, מייסד וגם המנכ"ל של טוויטר), השיקה שירות SDK המאפשר למפתחי צד שלישי לשלב את הטכנולוגיה שלה באפליקציות ומוצרים הדיגיטליים שלהם, ובכך להשתמש ב- Square כאמצעי התשלום והעברת הכספים בין קונים לבין בית העסק. דוגמה מעולה ליישום תפיסת ה- Open Banking כאמצעי להרחיב הפעילות העסקית.  לינק.


שווה Like!

סיפורים גדולים ומרתקים – Great Big Story: את האתר המדהים הבא הכרתי בכנס VIVA TECHNOLOGY בפריז לפי כשנתיים. המייסד של החברה עמד על הבמה ודיבר על החזון לייצר פלטפורמת תוכן בווידאו שתספר סיפורים מרתקים במגוון רחב של נושאים, מונגשים בצורה קלה ומהנה. ממליץ לכם להציץ ולא פחות חשוב להירשם לדיוור שלהם, סיפורים סופר מעניינים אצלכם במייל. לינק

חשבון אינסטגרם שממש שווה לעקוב אחריו: איורים משעשעים ואפילו עוקצניים המציגים סיטואציות מומצאות המושפעות מטכנולוגיות חדשות. מושלם למצגות בנושאי דיגיטל ובכלל.

הסתכלות על 2019: אנשי האסטרטגיה, עיצוב, UX וקריאייטיב של סוכנות הדיגיטל HUGE (אחת מחברות הדיגיטל המרתקות ביותר בעולם לדעתי) ריכזו תחזיות, מגמות ומיקודים שלדעתם כדאי להתעכב עליהם בהסתכלות קדימה על 2019 ובכלל. החומרים וצורת ההסתכלות שלהם כ"כ ייחודית ומעניינת שפשוט לא כדאי לפספס. לינק

מה מעורר אצלכם השראה? מהיכן אתם מקבלים רעיונות? פרויקט מדהים שסקר כ-10,000 אנשים מכ-143 מדינות במטרה לנתח ולמפות את מקורות ההשראה שלהם. מומלץ לצפייה מהמובייל. לינק

מרתק בעיני לראות חברות גדולות שמחליטות להשקיע משאבים ולייצר סטודיו תוכן- עיצוב- קריאייטיב In House במטרה לעמוד בדרישות ובמורכבות ההולכת וגדלה של מותגים כיום לספר את הסיפור שלהם, בעיקר במדיה הדיגיטלית. הדוגמה האחרונה שנחשפתי אליה היא של מותג האשראי Mastercard שפיתחה סטודיו כזה במטה שלה בלונדון, תחת השם Mastercard StoryLab. לינק

כמו פרק מ"מראה שחורה": 8 חברות סטארטאפ שפועלות בתחום מיכון תחום המשלוחים, בדגש על אחד מה-אתגרים והוא ה-“last mile", הכוונה לשלב האחרון ויש אומרים שהקריטי של להביא את החבילה ישירות לידי הלקוח. החברות הבאות מפתחות רובוטים חכמים שאמורים לעצב מחדש את תחום המשלוחים, ואם הן יצליחו סביר שנראה ציי רובוטים כאלו מסתובבים במרכזי הערים. גם אם זה מקדים את זמנו, בעיני זה מרתק. לינק

מעריצי דוד בואי ז"ל יודעים שמעבר להיותו מוסיקאי פורץ גבולות, בואי היה גם איש שהאמין מאוד בטכנולוגיה ובהשפעות שלה על התרבות האנושית, לרוב בהיבט החיובי. הנה ראיון איתו משנת 1990, בו הוא מרחיב את התפיסה שלו לגבי ההשפעה והתרומה שיש לאינטרנט על חיינו. מדהים. לינק


סטטיסטיקות ומספרים מהשבוע

כמה כסף מזומן יש לחברות הטכנולוגיה הגדולות כגון אפל, גוגל, פייסבוק, אמזון ואחרות ומה הן יכולות לעשות איתו? לינק.

המחקר הזה מצא שכ-73% מהצרכנים מעדיפים כלים דיגיטליים המאפשרים קנייה ושירות עצמי בנקודת המכירה (קופות בשירות עצמי, שילוב המובייל במציאת מוצרים ומידע עליהם ועוד). לינק

סקר שנערך בקרב 50 רוכשי המדיה הדיגיטלית הגדולים בארה"ב מצא שכ-18% מהם יסיטו תקציבים מפייסבוק אל ערוצים אחרים כגון אמזון, כתוצאה מהפגיעה באמון הציבור בפייסבוק. ההערכות הן שעד 2020 פעילות המדיה של אמזון תעמוד על כ-12% מסך השוק האמריקאי.לינק.