3 סוגי מדיה עיקריים עומדים כיום בפני משווקים ומפרסמים: מדיה שרוכשים אותה (Paid Media) , כגון דיספליי בבאנרים ובמודעות אחרות, גוגל אדוורדס, קמפיינים בפייסבוק ועוד), מדיה בבעלות המותג: הכוונה לשימוש בנכסים הקיימים שהם בבעלות המותג ולנכס אותם כערוצי מדיה לכל דבר (למשל: אתר החברה, בלוג, דיוורים ועוד, ואלו רק דוגמאות דיגיטליות שכן גם הסניפים הפיזיים/משרדים הם מדיה לכל דבר בבעלות המותג), והשלישי הוא מדיה שמרוויחים אותה (Earned Media), מדיה שהמשווק למעשה לא משלם עבורה, אלא מרוויח אותה ואת החשיפה שהיא מייצרת הודות לשיתוף של התכנים/המסר השיווק ע"י גולשים בעיקר ברשתות החברתיות.

כתבה עם סרטון מעניינים שמעלים נקודה חשובה, פחות מסכים עם הכותרת שלה כי בסופו של יום מהלכים שיווקיים צריכים לדעתי לשלב בין היכולות, ובכל זאת: כששני הכוחות המרכזיים שמניעים מהלכים שיווקיים כיום – טכנולוגיה וקריאייטיב, מצד אחד – הטכנולוגיה מאפשרת למשווקים לטרגט בדיוק את קהל היעד ובפועל לשלם כדי להציג (בכתבה קוראים לזה לדחוף…) את המודעה בפני הגולשים, ומצד שני הקריאיטיב- שאם נעשה נכון מעורר עניין בקרב קהל היעד שהוא מצידו לא רק שיצרוך אותו אלא גם ישתף אותו על דעת עצמו (ומכאן ההמונח Earned Media שכן המשווק/מפרסם לא שילם עבור המשך שרשרת ההפצה הזו).

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.