לא, לא התבלבלתי בשאלה, ולא התכוונתי לציין חברת בניה אחרת ומוכרת. אנחנו רגילים לשמוע על טלוויזיות חכמות, מקררים מחוברים, רמקולים ועוד מגוון רחב של מוצרים המיוצרים ע"י ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית. סמסונג, כמו גוגל, אמזון אפל וחברות אחרות מבינות היטב כבר שנים שהעתיד נמצא בעידן המחובר, ז"א מציאות שבה המונח IoT (האינטרנט של הדברים, הכל סביבנו מחובר לאינטרנט והאחד לשני) הופך מחזון למציאות וחשוב גם לציין, שוק ששווה כ-77 מיליארד דולר.

שתי השאלות המרכזיות בהקשר של מציאות כזו הן: 1) איזו חברה תצליח לנכס לעצמה נתח שוק מאסיבי בהיבט של פסיפס שלם ורחב של מוצרים פרי פיתוחה שמוטמעים במיליוני בתים, משרדים ועסקים ברחבי העולם? ו-2) כיצד ניתן *באמת* לייצר מוניטיזציה מכמויות הדאטה העצומות שמציאות מחוברת כזו תייצר. ובואו לא נתבלבל, ההזדמנות האמיתית של כל השוק הזה מבוסס בעיקר על הדאטה. מדובר במכרה זהב. 

את התובנה הזו, כאמור, סמסונג כמו חברות אחרות מבינה היטב, ונראה שכעת היא מנסה לקחת את התובנה הזו צעד אחד קדימה, עם פיילוט מאוד מעניין בעיני שנבנה בימים אלו בעיר Busan, ערייה בדרום קוריאה, שם סמסונג מקימה קומפלקס מגורים שיכלול כ-2,600 דירות, כולן יצוידו במגוון מוצרים וטכנולוגיות של IoT, רובם שלה עצמה וחלק של חברות אחרות (המטרה היא ללמוד ולחזק את הנוכחות שלה בשוק הזה). 

"אנחנו שואפים לסביבת חיים שבה הבית יידע מי גר בו" אמר קים מאיונג שמנהל מטעם סמסונג את הפרויקט, ובעוד שנכון להיום אמזון וגוגל מובילות במרוץ החימוש בתחום הבתים החכמים, סמסונג מנסה במסגרת החזון הזה לא רק לצמצם את הפער אלא לייצר מובילות עבורה, על ידי כניסה לתחום הבניה עצמה, תחום שבהשוואה ל- IoT נתפס כאפור ו-Low Tech באופן יחסי, ובכך לשלוט בכל שרשרת הערך. ההערכות מדברות על כ-300 מיליון בתים חכמים/מחוברים עד 2022. הפוטנציאל, מן הסתם, מטורףלינק