מסמך מרתק שקראתי והחלטתי להציג בפניכם, של "Google Think Insights" המדבר על עליית דור ה- Gen C שנחשב לכוח העולה בתרבות הצרכנית החדשה. בהמשך הפוסט צירפתי קישור למאמר המלא וכמובן שליקטתי עבורכם את הנקודות המעניינות ביותר (בעיני לפחות). קריאה מהנה!

מהו דור ה- C?
למעשה לא מדובר בטווח שנים מוגדר ולא למושג "דור" במובן הרגיל, אלא לצרכנים המשתייכים לקשת רחבה של גילאים ולמעשה לתפיסה צרכנית חדשה כשהמכנה המשותף לכולם הוא החיבה ליצירתיות, לקהילתיות ולחיבור ההדוק בין מותגים לצרכנים בעיקר דרך אמצעים דיגיטליים.

מה מאפיין את דור ה- C?
כאמור, לא מדובר בטווח גילאים מוגדר אלא לצורת מבט צרכנית מוגדרת:
80% מ- Gen C הם משתייכים ל- "millennials" (דור שנולד בין השנים 1980-2000) המהווים את עיקר קהל היעד של You Tube . זהו דור שתחילתו לא נולד עם מחשב ביד ולמעשה אימץ לעצמו את הגישה לטכנולוגיה בשנים מתקדמות יותר, זאת בהשוואה למשתייכים לשנתון המאוחר יותר שעבורו מחשב, סמארטפון וחיבור לאינטרנט נתפסים כמובן מאליו.

לרוב מדובר באנשים שמחפשים דרכים להביע עצמם – בפומבי:
67% מה- Gen C מעלים תמונות לרשתות החברתיות, ורובם מייצרים ומשתפים תכנים (תמונות, סרטוני ווידאו, חוות דעת ועוד).

Gen C הם מעצבי דעת קהל:
לרוב הם מאמצים ראשוניים של מוצרים ושירותים ובכך הופכים גם למשפיענים על הסובבים אותם –אימוץ והתנסות ראשונית בטכנולוגיות ומוצרים חדשים, שיתוף אקטיבי של החוויה ובכך יצירת השפעה על חברים ומשפחה. הם שקובעים לרוב מה יהיה "הדבר הבא" ויותר מזה – הם מבצעיים "ברגליים" (או יותר נכון – דרך הכיס), לאור העובדה שדור ה- Gen C אחראים להוצאות כספיות של יותר מ- 500 מילארד דולר בשנה בארה"ב בלבד! 85% מהם מסתמכים מאוד על חוות הדעת של החברים והסביבה הקרובה המשתייכת גם היא ל- Gen C טרם קבלת החלטת קניה.

Gen C מגדיר ומעצב את הרשת החברתית:
למעשה האופי הצרכני של Gen C מגדיר ומעצב את התרבות החברתית ברשתות החברתיות כיום. הם מחוברים 24/7, הם סופר מעודכנים למגמות החדשות ובעיקר – הזהות החברתית שלהם מוגדרת ומעוצבת ע"י התכנים שהם צורכים, מייצרים ומשתפים. הנקודה הזו מאוד משמעותית לדעתי וכדאי מאוד לקחת אותה לתשומת לב שכן מדובר בכוח צרכני חסר תקדים המתקשר לצורת ההסתכלות החברתית של ה- Gen C ככוח צרכני משמעותי ומשפיע במיוחד.

ל- 88% מה- Gen C יש לפחות פרופיל אחד ברשת חברתית כלשהי כאשר כ- 65% מהם מעדכנים את הפרופיל ברמה היומית! הנתון המדהים הזה מחזק את תחילתו של הסעיף בהקשר למידת החשיבות שהדור הזה מייחס למהות החברתית שלו ברשתות החברתיות.

You Tube – המגרש הביתי של Gen C
You Tube משמש עבור ה- Gen C לסביבה המרכזית לצריכה וליצירת החוויות הצרכניות ולכן הם גם משקיעים בו משאבים רבים הן מבחינת זמן ההימצאות ב- You Tube והן מבחינת אופי הצריכה בו שמתרחש במספר מסכים במקביל (Web, Mobile).

Gen C מבלים פי 2 מהזמן ב- You Tube ביחס לשאר האוכלוסייה, כשכ- 40% מהם זונחים בהדרגה את צריכת המדיה הטלוויזיוני שלהם לטובת תכנים ב- You Tube. בנוסף, דור ה- Gen C אוכלים, ישנים ולמעשה חיים לצד החיבור לרשתות החברתיות (נתון מעניין: 91% ישנים פיזית לצד הסמארטפון שלהם….).

מתוך נתונים של You Tube עולה כי בקרב ה- Gen C היקף הצריכה של התכנים דרך המובייל לא נופל מזה במחשבים הנייחים, מה שמעיד על מגמה ברורה של חיזוק צריכת תכני הווידיאו דרך המובייל (80% מה- Gen C צורכים You Tube דרך המובייל שלהם, מה שמהווה עליה שנתית של כ- 74%).

ערך המקוריות והרלוונטיות – המפתח להצלחה עם ה- Gen C
המאפיין המעניין ביותר לדעתי – הוא העובדה שדור ה- C מקדשים את ערך המקוריות והרלוונטיות כששני המאפיינים הללו לבדם שופכים אור על מהות התרבות הצרכנית החדשה. הם מזדהים והופכים מעורבים במיוחד עם שיחות ותכנים השותפים לתחומי העניין שלהם. 39% מבני ה- Gen C לא מתנגדים לפרסומות ולתוכן שיווקי כשאר הוא רלוונטי לעולם התוכן שלהם.

לסיכום:
כולנו עדים לשינוי צרכני בקרב הלקוחות המתבטא לדעתי בשילוב הרצון של אנשים לבטא את עצמם מצד אחד ועם הרצון להשתייך לקהילות השותפות לעולם הערכים והנורמות מצד שני. משווקים חייבים להכיר את המאפיינים הללו כדי לדעת לתכנן ולהוציא לפועל מהלכים המחזקים את ה- Gen C בצורה כזו שתתרום למהלכים העסקיים בצורה האותנטית והרלוונטית ביותר שניתן. מדובר בכוח צרכני חסר תקדים בעצמתו שצורך את המדיה שלו בצורה שונה לחלוטין אך יחד עם זאת מבטא מידת חיבור חזקה ובעלת תיאבון צרכני גדול הרבה יותר.

קישור למאמר המלא > 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.