מצגת מרהיבה של PSFK במסגרת סדרת תכנים המסקרים את עולם הקמעונאות – במיקוד ההזדמנויות במובייל. כיום, ארגז הכלים הטכנולוגיים הזמינים בפני קמעונאים, משווקים ובעלי עסקים קטנים  הוא כ"כ עשיר ומגוון, שהוא מייצר קרקע פוריה של הזדמנויות עסקיות לפנות אל הצרכנים. אותן הזדמנויות חוצות הגדרות דיכוטומיות של העולם הפיזי ו/או הדיגיטלי, כך שתפיסות ישנות המפרידות בין החנות הפיזית ומאפייניה לבין קניות מקוונות – כבר לא רלווניות. הכל מתערבב, הכל מתחבר והמושג "חווית קניה" מקבל היום מגוון רחב של יישומים חדשים, כעיקר במובייל.

הסמארטפון שלנו הוא הדבר האחרון (מלבד בת/בן הזוג…) שאנחנו מתעסקים איתו לפני השינה, והוא הדבר הראשון שאנחנו מושיטים אליו את היד בבוקר. הוא הפך למחשב המרכזי שמלווה אותנו במהלך היום, בעיקר לאור העובדה שהוא משלים עבורנו דקות ושעות מעבר (נסיעה בבוקר באוטובוס או ברכבת, בזמן שאנחנו עומדים בתור, ממתינים לילדים שיסיימו את החוג וכו'ׂ) – הזמנים הללו מצטברים ללא מעט שעות במהלך השבוע והמכשיר שמלווה אותנו בכל הזמן הזה הוא כמובן – הסמארטפון שלנו. הוא מאפשר לנו להפוך שעה אבודה לשעת עבודה (אגב, זה היה הסלוגן המקורי של "פלאפון" כשהושק באר) ולכן ברור למה אחוז הולך וגדל של מסחר מתרחש כיום במובייל.

אך יחד עם השינוי הדרמטי הזה בהתנהגות הצרכנים ואם בעבר המשימה של קמעונאים היתה פשוטה יחסית, הרי שהיום טווח ההזדמנויות הניצבות בפניהם רחב ומאתגר בהרבה. אותם פרטי זמן קצרים שבהם אנו מציצים למסך הסמארטפון במטרה להתעדכן ולבצע פעולות מצריכים ממי שמנגיש כלים במובייל להיות יעילים, פשוטים ומהירים ובעיקר – אפרטיביים. היסודות למהפכה כבר קיימות, הטכנולוגיה כבר קיימת, ציפיות ומאפייני הצריכה של הלקוחות כבר קיימים, האתגר המרכזי כעת הוא לחבר בין הדברים כדי לנצל את אותן ההזדמנויות כדי לייצר חווייה אפקטיבית וחכמה יותר.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.