קחו כמה דקות לקרוא את הניתוח המרתק הזה על המודל העסקי (הבעייתי) של אובר:

מדובר בסטארטאפ פרטי עם שווי מוערך של כ- 69 מיליארד דולר (!), שסיימה את הרבעון הראשון של 2017 עם הפסדים של 708 מיליון דולר (הכנסות של 3.4 מיליארד דולר), מה שהווה ירידה מהפסדים של 990 מיליון דולר ברבעון הקודם.

היא מציגה עצמה כחברת טכנולוגיה בבואה לגייס משקיעים חדשים אבל אינה שונה טכנולוגית מחברות מתחרות, מה שחזק את נושא תמחור הנמוך של הנסיעות לגורם המבדל (?!), למרות שגם הוא לא נשען על התייעלות תפעולית אלא על – סבסוד נסיעות.

בין השנים 2016 – 2016 אובר הוציאה כ- 55 מיליארד דולר על סבסוד נסיעות ברחבי העולם, כשהנוסעים עצמם מכסים רק כ- 40% מעלות הנסיעות, ואם מוסיפים את התשלומים לנהגים (שנחשבים ישות עסקית נפרדת, לא כעובדי אובר), ההפרש מגיע ישירות מההון שאובר מגייסת ממשקיעים…

לכתבה המקורית: Link

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.