אינסטאגרם הכריזה השבוע בבלוג הרשמי שלה  (Link) על 150 מיליון משתמשים פעילים המייצרים ומשתפים תכנים מידי חודש (50 מיליון הצטרפו במהלך החצי השנה האחרונה בלבד!). בפוסט החגיגי אינסטאגרם ציינה שהמשתמשים מצליחים להפתיע אפילו אותם בכל פעם מחדש ממידת היצירתיות והחדשנות שבאה לידי ביטוי במגוון התכנים שהם מייצרים. בנ וסף, אינסטאגרם הופכת ליותר ויותר גלובאלית, כאשר כ- 60% מהמשתמשים הפעילים מגיעים מחוץ לארה"ב, מה שהופך אותה רשמית לקהילה בינלאומית רחבה.

בעיתוי שאינו מפתיע, ומבקביל להערכות אנליסטיים ברחבי העולם – ההערכה היא כי במהלך השנה הקרובה אינסטאגרם תשלב באפליקציה כלים פרסומיים ושיווקיים שיעמדו בפני משווקים ומותגים. בכך למעשה שואפת  אינסטאגרם לייצר מוניטיזציה לקהילה הגלובאלית הרחבה שמגוון מותגים מובילים מכל רחבי העולם כבר פעילים בה תקופה ארוכה.

מצ"ב ווידאו קצר שמצאתי באתר של ה- Wall Street Journal שבו ישנה התייחסות להערכות האנליסטים לגבי המוניטיזציה של אינסטאגרם ובעיקר נשאלות שם שאלות מעניינות לגבי הערכות לשילוב הכלים הפרסומיים. אמירה מעניינת אחת מתייחסת לעובדה שאינסטאגרם, שנרכשה כאמור ע"י פייסבוק לא ממהרת לשלב כלים פרסומיים בעיקר מתוך ניסיון רב שנצבר בפייסבוק עצמה בשלבים מוקדמים שלה, בתקופה שבה פייסבוק הציעה מגוון כלים פרסומיים שלאו דווקא עלו בקנה אחד עם המטרות העסקיות של המפרסמים, ובכך למעשה פגעה ברמת ההכנסות הפוטנציאליים.

התייחסות נוספת שמעניינת לדעתי מדברת על ההערכות כי המוניטיזציה תתבסס על רצון המפרסמים להשתלב בשיחה בזמן אמת של המשתמשים במסגרת התוכן והאינטראקציה שהם מייצרים, בדיוק כמו פייסבוק עצמה וכמובן רשתות חברתיות מובילות כמו טוויטר. בכל מקרה יהיה מאוד מעניין לראות כיצד בדיוק אינסטאגרם תיישם את החזון העסקי והאסטרטגי הזה, ומה שכן בטוח הוא שרק מותגים ומשווקים שכבר עכשיו עובדים בייצור תכנים איכותיים, מקוריים ורלוונטיים ולמעשה משכילים כבר עכשיו לייצר "בשר" שבשלב השקת הכלים החדשים תהיה להם הצדקה לשימוש בכלים הפרסומיים.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.