__________________________________________
זה לא סוד שלערוצים ולכלים הדיגיטליים יש השפעה חסרת תקדים (ויש שיאמרו אפילו קטלנית) על ענף העיתונות המודפסת. היכולת של גולשים לצרוך מידע ממגוון מקורות ברשת, בחינם, מייתרת את הצורך לרכוש עיתון מודפס ואכן גופי תקשורת גדולים כקטנים בכל עולם חווים בעשור האחרון ירידה דרסטית בהיקף המכירות שלהם. בעידן שזכה לכינוי המפוקפק- "עידן האינסטנט", שבו בני אדם צורכים את המידע שלהם כאן ועכשיו, במנות הולכות וקטנות בעיקר דרך הסמארטפונים והחיבור הזמין לרשת, נשאלת השאלה כיצד יצילו עצמם גופי התקשורת הגדולים וישמרו על הרלוונטיות?

דוגמה שלדעתי מייצגת את היתרון המשמעותי של הרשתות החברתיות על פני קניית עיתון מודפס (ואפילו כתבה חדשותית באתר העיתון), מתייחס לאירוע נחיתת החירום של טיסת חברת "דלטא" האמריקאית למימי נהר ההדסון בשנת 2009. תוך דקות ספורות בלבד, האירוע תועד והופץ ברשת דרך משתמש טוויטר, הרבה לפני שחברות החדשות המודפסות והמשודרות כאחד הספיקו בכלל להגיב.

בזמן שגופי תקשורת מחפשים מודלים עסקיים חדשים, כאלו שייצרו הכנסות חדשות ובעיקר ישמרו על קהל לקוחות קבוע וחוזר, מעניין להכיר את המיזם הבא של אחד מגופי התקשורת היוקרתיים והמוכרים ביותר בעולם – "The New-York Times". מערכת העיתון שבדומה לגופי תקשורת אחרים ספגה אף היא מהלומות עסקיות לא מעטות הודות למעבר של הקוראים לערוצים הדיגיטליים, הבינה שכדי להישאר רלוונטית עליה לעשות מעשה ולפעול לנכס לעצמה את הקדמה. כיצד היא עשתה זאת? ע"י הקמת חממה לסטארטאפים ויזמים בתחום המדיה הדיגיטלית – "Time Space".

Time Space הינו פרויקט שמאפשר ליזמים צעירים וחברות סטארטאפ ליהנות ממקום ישיבה ושאר הפינוקים שבמשרדי ה- NYT במנהטן, ובעצם להשתתף בתהליך בן 4 חודשים שבמסגרתו החברה תשקיע משאבים בליווי ופיתוח מואץ של המיזמים. מטרתה המוצהרת של ה- NYT: לאתר רעיונות שבאים מעולם העיתונות והמדיה הדיגיטלית, כאלו שיכולים להוות ערך מוסף לעולם התוכן והפעילות של העיתון בערוצים הדיגיטליים, וכמובן ערך מוסף ללקוחות העיתון.

קישור לאתר >

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.