מדוע הדרך הנכונה לבצע הערכת שווי לחברת טכנולוגיה כיום היא לאו דווקא על בסיס המדד המוכר של כמות המשתמשים/מספר המנויים שיש לחברה?הערכת שווי/ערך למנוי אמזון פריים שונה במטריקות הערך בהשוואה למנוי נטפליקס – המושג *שימוש* שונה לגמרי…

תחשבו על פייסבוק (יותר מ-2 מילארד משתמשים יומיים), וכשחושבים על נטפליקס מדברים על כמות המנויים החדשים שהחברה גייסה ברחבי העולם כמדד להערכת השווי והפעילות העסקית שלה. ז״א הטרמינולוגיה היא: כמות משתמשים, מבקרים, מנויים. מה שאומר שההסתכלות היא Top Down, במקום Bottom Up תחת ההנחה היא שלא כל המשתמשים הם שווים.

מי שרוצה ליהנות מההרצאה השלמה: קבלו הזדמנות ייחודית לצפות ב-aswath damodaran, פרופסור זוכה פרסים שמתמחה בהערכות שווי של חברות (בעיקר טכנולוגיות, היה בין מעריכי השווי הראשונים של אובר) מתארח בכנס של חברת המחקר L2 (של סקוט גאלווי), בקישור הזה.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.