מדוע הדרך הנכונה לבצע הערכת שווי לחברת טכנולוגיה כיום היא לאו דווקא על בסיס המדד המוכר של כמות המשתמשים/מספר המנויים שיש לחברה?הערכת שווי/ערך למנוי אמזון פריים שונה במטריקות הערך בהשוואה למנוי נטפליקס – המושג *שימוש* שונה לגמרי…

תחשבו על פייסבוק (יותר מ-2 מילארד משתמשים יומיים), וכשחושבים על נטפליקס מדברים על כמות המנויים החדשים שהחברה גייסה ברחבי העולם כמדד להערכת השווי והפעילות העסקית שלה. ז״א הטרמינולוגיה היא: כמות משתמשים, מבקרים, מנויים. מה שאומר שההסתכלות היא Top Down, במקום Bottom Up תחת ההנחה היא שלא כל המשתמשים הם שווים.

מי שרוצה ליהנות מההרצאה השלמה: קבלו הזדמנות ייחודית לצפות ב-aswath damodaran, פרופסור זוכה פרסים שמתמחה בהערכות שווי של חברות (בעיקר טכנולוגיות, היה בין מעריכי השווי הראשונים של אובר) מתארח בכנס של חברת המחקר L2 (של סקוט גאלווי), בקישור הזה.