הנה לכם סיפור קלאסי של מותג בן יותר מ-100 שנים, שנמצא בנקודה בה הוא הפנים את העובדה שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. מחברה לייצור מכוניות נראה שהחזון של פורד ממוקד הרבה מעבר למכוניות אוטונומיות, אלא אולי לחברה שהערך שלה הוא שירותי בכלל: צרכנים יזמינו מכונית (אוטונומית כמובן) ישירות מאפליקציה, הרכב יסיע את הילדים לבית הספר/חוגים, ובמקביל יזמינו לעצמם הסעה לעבודה, כי מי צריך בכלל להחזיק רכב פרטי?

מצד אחד, הכנסות של קרוב ל-16 מיליארד דולר ב-2016 ורווח נקי דמיוני של 4.6 מיליארד דולר. מצד שני, מניה שרק יורדת והולכת, ושווי שוק נמוך משל טסלה, אפילו שהיא מוכרת פי 30 (!) יותר מכוניות ממנה בארצות הברית בלבד.

אבל למרות המכירות המרשימות, איבדה מניית פורד כ-10%% מערכה בכל אחת משלוש השנים האחרונות. נכון להיום, עומד שווי השוק של החברה שנוסדה ב-1903 – בדיוק 100 שנים לפני שטסלה הוקמה – על כ-44.8 מיליארד דולר, כלומר כ-5 מיליארד דולר פחות מזה של טסלה.

ההנהלה הבכירה של פורד החליטה שהמצב הזה בלתי נסבל מבחינתה, ופיטרה בשבוע שעבר את מרק פילדס, המנכ"ל שצמח בחברה ושמונה לתפקיד לפני שלוש שנים בלבד. פילדס, מנהל מהדור הישן, נפל קורבן לזמנים המשתנים. אם עד לפני כמה שנים נבחנה הנהלת החברה שבה העביר את כל הקריירה שלו ביכולתה למכור כמה שיותר מכוניות ולהזרים לכיסיהם של בעלי המניות רווחים גדולים.

פיטוריו מסמנים את אי שביעות רצונם של חברי הדירקטוריון מהאיטיות שבה הוא ניווט בשנים האחרונות את חברת הענק (יותר מ-203 אלף עובדים ב-63 מפעלים ברחבי העולם) אל העתיד, ואת העובדה שלדעתם החברה התמהמהה מדי בקבלת החלטות בשוק שהולך ומשתנה במהירות. "העולם שלנו השתנה באופן דרמטי", אמר יו"ר החברה ביל פורד, שאביו של סבו, הנרי פורד, הקים את ענקית הרכב. "תראו את הקצב של השינוי ואת המתחרים שמגיעים לחלל שבו אנו פועלים, ואנחנו צריכים לעמוד בקצב שלהם או לנצח אותם".

לכתבה המקורית: http://bit.ly/2r9kqs7

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.