כתבה מעלפת שהתפרסמה ב- "New York Times" מדברת על תכנית הכשרת העובדים החדשים שמצטרפים ל-"Apple" שנועדה לחבר אותם לערכי הליבה ותרבות הארגונית והעסקית של החברה, בדגש על אופן ההסתכלות על עיצוב מוצרים חדשים.

במסגרת התכנית, "Apple" מתבססת על יצירה של האמן הספרדי פאבלו פיקאסו – "The Bull" משנת 1945, שלמעשה מציג תהליך שבו האמן מתחיל באיור מפורט של שור ולאחר מכן "מפרק" אותו, פרט אחרי פרט לכדי איור מינימליסטי שמצד אחד רחוק מאוד מהמקור המפורט, אך מצד שני עדיין כולל בתוכו את הערכים המרכזיים של המקור, ובמילים אחרות – עדיין מצליח להנגיש את הפונקציונאליות של השור.

אפשר להפיק המון תובנות מהתפיסה הזו, בעיקר על החשיבות במיקוד, בשמירה על ערכי היסוד, בחשיבות שבפונקציונאליות בלתי מתפשרת ועוד. כל אחד ייקח את זה בסופו של דבר למקום אחר, אותי בכל אופן זה מדהים.

לכתבה ב- NYT >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.