PSFK הוא אתר תוכן  מדהים שאני עוקב אחריו מזה מספר שנים. הוא מספק תכנים מרתקים במגוון נושאים הקשורים לעולמות הטכנולוגיה, הצרכנות והחדשנות ועל הקשרים ביניהם. מספר פעמים במהלך השנה הוא חובר לגופים מסחריים ומספק תחזיות לגבי עתיד העולם בו אנו חיים במיקוד צרכני מסויים, כמו למשל זה שאני מביא בפניכם שנקרא "עתיד הביטחון הדיגיטלי", שנכתב בשיתוף מאסטרקארד העולמית.

למי שמעוניין צירפתי לפוסט את המצגת המלאה, ואני מסכם את הדברים המרכזיים לדעתי מתוך המחקר:

    • הקשר שלנו עם הטכנולוגיה סביבנו משתנה בקצב מהיר: הסמארטפון שלנו צמוד אלינו 24/7 וכבר מזמן לא משמש לצורך התקשרות בלבד, אלא מהווה מרכז בידור דיגיטלי נייד וחכם, כלי שבעזרתו אנחנו מתעדים ומנהלים את חיינו האישיים והמקצועיים, עורכים קניות, ניגשים למידע וגם מייצרים ומשתפים אותו ועוד. אפשר להגיד שהטכנולוגיה הפכה לעוזר דיגיטלי שפשוט מחזיר לנו את השליטה על חיינו, וזו גם הסיבה שבגללה אנחנו בוחרים לקרב אלינו את הטכנולוגיה הזו.בהיבט של קניות ובעיקר- תשלומים, אין זה מפתיע שהטכנולוגיה מסייעת לנו לא רק לקבל החלטות צרכניות חכמות יותר אלא גם לשמור על המידע האישי שלנו, כך שמעבר לאבטחה שמספק כרטיס האשראי טכנולוגיה לבישה הופכת למעגל אבטחה נוסף שנועד לשמור על הזהות והמידע האישי שלנו ע"י יצירת מנגנון אוטנטיקציה מתקדם יותר.

      שירותים דיגיטליים כגון "Nymi", צמיד דיגיטלי חכם המאפשר למשתמש בו להזדהות בצורה מאובטחת יותר במגווון רחב של נקודות ממשק: קניות, שימוש ברכב, כתחליף למפתח בכניסה לבית/מלון ועוד…מייצרים מנגנון חדש של זיהוי אישי, כזה שאפשרי רק הודות לשילוב בין מאפיינים דיגיטליים מתקדמים (בעיקר על בסיס טכנולוגיה לבישה) והחיבור שלהם לנקודות ממשק שבהן הזיהוי הוודאי הופך להיות כ"כ חשוב.

ע"פ סקר שערכה מאסטרקארד השנה עולה שכ- 77% מהנשאלים הביאו אמון בשילוב של טכנולוגיות חדשות בעולם התשלומים, וביכולת שלהן לשפר את הביטחון הצרכני שלנו באמצעותם. למרות שמדובר בשלבים מוקדמים של שילוב בין טכנולוגיה לבין שירותי תשלום, אין ספק שהקשר הזה רק ילך ותחזק, בעיקר אל מול מגמה הולכת וגוברת של אימוץ טכנולוגיות חדשות, ברובן – מבוססות לבוש.

דוגמה נוספת לפיתרון דיגיטלי ששם לעצמו למטרה לשפר את תהליך ההזדהות של צרכנים הוא EveryKey. הנחת היסוד היא שבעידן בו אנו חיים מספר הממשקים שיש לנו אל מול אתרי מסחר כמו גם ערוצי מדיה חברתית הופכים את הצורך בניהול זהויות דיגיטליות מאובטחות למאתגר מאי פעם. כולנו היינו במצב שבו שכחנו סיסמא לשירות כזה או אחר, וגם למסודרים שביניכם בטוח חלפה מחשבה מפחידה על מצב שבו גורם כלשהו יפרוץ לחשבונכם ויגרום לכם נזק:

כאמור מצ"ב המצגת המלאה של PSFK ומסטרקארד, מלאה בנתונים, דוגמאות ותובנות מרתקות:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.