השראה ב- TED: מה הופך חברה/מוצר להצלחה? שאלת ה"למה" כטריגר למיקוד עסקי

מה הופך רעיון אחד לפורץ דרך בעוד שרעיונות אחרים, טובים ככל שיהיו זוכים להרבה פחות חשיפה והשפעה? מדוע יש חברות שנתפסות כחדשניות ופורצות דרך, בעוד שחברות אחרות לא? בהתייחס לעולם העסקי ולהגדרה של המושג "הצלחה/חדשנות" עסקית, בהנחה שלא מדובר בפער של תקציבים או משאבים מהבחינה, מה הפך למשל את "Apple"  לאחת מהחברות החדשניות ביותר בהיסטוריה, כזו שיצרה יש מאין קטגוריות של מוצרים חדשים ובעיקר השפיע באופן דרמטי על אופן ההסתכלות על מושגים כגון "חווית משתמש, עיצוב מוצר ושיווק"?

הרצאה מרתקת שפורסמה ב- TED עוד בשנת 2009 אבל עדיין מאוד רלוונטית: סימון סינק מתייחס לסוגיה חשובה שקיימת בכל חברה וארגון: החשיבות של יצירת ערך ומיקוד. סינק טוען שקיימת תבנית מוגדרת שקיימת בקרב כל המנהיגים וארגונים שמביאים אותם לנקודת ההצלחה, במרכזה שאלה קריטית – "למה". שאלת ה"למה" היא הבסיס לחשיבה העסקית שמשפיעה באופן דרמטי על האופן שבו עסקים, ארגונים והמנהיגים בראשם צריכים לחשוב ולפעול.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.