תחום האינשור-טק (Insur Tech) הולך ומתחמם. בשבוע שעבר דווח שפרופסור דן אריאלי, מי שידוע כמוביל עולמי בתחום הכלכלה ההתנהגותית, מצטרף לצוות הניהולי של אחד הסטארטאפים המסקרנים בתחום – Lemonade כמנהל התנהגויות ראשי (Chief Behavioral Officer). תחשבו לרגע על המהות של תיאור התפקיד הזה, על עצם המאפיינים של חברה שמגדירה לעצמה פונקציה ניהולית כזו, ותוסיפו למשוואה שמדובר בתחום הביטוח. מדהים.

בדצמבר האחרון החליטה קרן ההון סיכון סאקויה קפיטל להשקיע 13 מיליון דולר ב- Lemonade, חברה שעדיין שומרת על חשאיות מלאה למרות הודעות לעיתונות מטעמה (ואריאלי עצמו, כפי שניתן לראות בסרטון המצורף) שמלמדות כי מדובר בפלטפורמה שתתמקד ב- P2P Insure. כמו כן, מתוך ראיונות וציטוטים שונים אפשר להבין שמדובר בחברה ששמה לעצמה למטרה לשנות את עולם הביטוח. זו ללא ספק הצהרה בומבסטית שכן ענף הביטוח נחשב כענף מאוד מסורתי ומקובע, כזה שאינו מאופיין בדינמיות לאורך ההיסטוריה במטרה לשמר את הסטטוס קוו הן מבחינת המודל הבסיסי והן מבחינת שימור יחסי הכוחות שמאפיינים אותו. בדומה למהפכת הפינטק, אין זה מפתיע שגם ענף הביטוח עומד לחוש מקרוב את השפעות הדיגיטל וייתכן מאוד שבשנים הקרובות נראה שינוי מהותי בענף.

"לימונדה" אינה השחקנית היחידה בתחום , אך השאלה הגדולה לגביה היא כיצד היא מתכוונת להציג שיבוש אמיתי של של תחום הביטוח, בהשוואה לחברות אינשורטק אחרות. האם המודל יהיה דומה לזה של חברות ההלוואות החברתיות ובמובן הזה יציעו אלטרנטיבה לגופים המסורתיים שמציעים הלוואות (בנקים וחברות אשראי)? וכיצד השירות של לימונדה יתחבר לאקוסיסטם הביטוחי שמורכב מ:

לקוחות הקצה שמחפשים מוצרי ביטוח בעלויות אטרקטיביות ובמחיר הטוב ביותר, סוכני הביטוח שאחראים על מכירת מוצרי הביטוח, מייצגים את חברות הביטוח ומודל הרווח שלהם מתבסס על מכירת המוצרים השונים, חברות הביטוח עצמן שכאמור מוכרות ביטוחים, משקיעות הכספים המתקבלים ובאופן מסורתי נתפסות ככאלו שאינן מקלות על הלקוחות במקרה של תביעות, וחברות שמבטחות את חברות הביטוח עצמן, אלו חברות שנדרשות להון בהיקפים רחבים על מנת לתמוך בשרשרת הזו ולמעשה להבטיח קיום חברות הביטוח לאורך זמן.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.