כמצופה, אמזון הכריזה השבוע על חווית הקנייה האולטימטיבית: נכנסים לחנות, בוחרים את המוצרים הרצויים ופשוט- יוצאים מהחנות! אמזון קוראת לזה "Just walk out technology", וכל המוסיף גורע. במהלך הזה אמזון בעצם סוגרת מעגל/מחברת בין כל הנקודות עם שילוב בין: אינטליגנציה מלאכותית (AI), דטה של היסטורית רכישות קודמות (וכמובן מוצרים שבהם התעניינתם), תשתית פיזית של שטחי מסחר בנקודות אסטרטגיות ברחבי ארה"ב כולל שירותי משלוח מהירים (ובתמיכה בשירות Amazon now), יכולת מעקב אחר מליוני מוצרים בזמן אמת, גישה לדפוסי התנהגות וצרכנות של צרכנים שהם מאמצים ראשונים (עם אלקסה, העוזרת הדיגיטלית החכמה) וכמובן, עצם היותה המותג המוערך ובעלת האמון הצרכני הגדול ביותר בעולם.

 
כשחברה כמו אמזון מייצרת מעגל קסמים שכזה, הפוטנציאל העסקי הוא חסר גבולות. כמות המוצרים והשירותים הקמעונאיים שהיא תוכל לייצר על בסיס המעל הזה יגדילו בהגדרה את היקף הפעילות הצרכנית של לקוחותיה (ושל אלו שיצטרפו עם הזמן), מה שיקרב אותה צעד נוסף לשווי חסר תקדים (חשוב לזכור שלאמזון יש עוד כמה תחומי פעילות המניבים לה לא מעט…). 
 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.