ענף הבנקאות והפיננסיים נמצא בעיצומו של מהפכה. זה קורה אחת לכ- 100 שנים לערך, ולשמחת כולנו (טוב, אולי רובנו) אנו זוכים לצפות במהפכה הזו מתרחשת אל מול עינינו ומסכינו הדיגיטליים. כתבתי פה בבלוג ממש לפני כשבוע על סטארטאפ חדש שמגיע מרקע שאינו פיננסי (מה שנקרא Non Bankers) המציע פיתרון טכנולוגי בעולמות כרטיסי האשראי (חברה שנקראת Final App) – מצ"ב קישור למי שלא קרא, וזו רק דוגמה אחת לעולם שלם של מיזמים וכלים דיגיטליים שמציבים לעצמם למטרה לערער את המציאות הפיננסית שכולנו  מכירים, ומציעות דרכים קלות, נגישות ומהנות יותר לנהל, לעקוב ולהשקיע את הכסף שלנו.

הדוגמה שבחרתי להציג בפניכם הפעם היא אפליקציה שנקראת "Robinhood", ששמה לעצמה למטרה לייצר טרנספומציה בסחר במניות. רובנו שומעים מושגים הקשורים לבורסה ומסחר במניות ומייד נרתעים מנושאים שנשמעים רחוקים ובעיקר מסובכים, וזו בדיוק התובנה שהניעה את החבר'ה האלו לפתח את Robinhood. מספיק לצפות בסרטון כדי להבין שלמעשה הפיצוח פה מתקשר לחווית המשתמש, מעבר למודל העסקי (שלטענתם אינו מתבסס על גביית עמלה בגין קנייה ו/או מכירה של מניות). אני חייב להעיד שאחרי שהורדתי את האפליקצייה ל- iPhone שלי והתנסתי בה, תהליך הוספת מדדי המעקב אחר חברות שמעניינות אותי (בעיקר חברות טכנולוגיה כגון פייסבוק, גוגל, יאהו! וכו'…) מהיר, ידידותי ופשוט להפליא. אמנם לא רכשתי בפועל מניות אבל אם התהליך דומה לזה של הרישום והוספת המדדים, אין לי ספק שמדובר במוצר חוויתי ופשוט במיוחד.

היתרון של יצירת חווית משתמש מהסוג של Robinhood מתחברת ישירות לחסמים הפסיכולוגיים הרבים המאפיינים את הקהל הרחב (ובכוונה אני לא מדבר על הסוחרים המנוסים שלא מתרגשים ממילים ומושגים מקצועיים, אלא דווקא לקהל הרחב שלרוב חושש להתקרב ולנסות בכלל להכיר את עולם המסחר מכל הסיבות הלא נכונות). אני מציע לכם להוריד את האפליקציה ולהתנסות בעצמכם.

קישור לאתר >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.