תחום נוסף שזכה לפופולאריות אדירה בכנס Viva Technology השנה היה ה-Virtual Reality וה-Augmented Reality.

• למי שפחות מכיר את ההבדל בין השניים, הראשון הוא יצירת סביבה חדשה/מלאכותית שלמה שהמשתמש משתלב בתוכה, והשניה היא הלבשה (העצמה) של רבדים חדשים/נוספים על המציאות הקיימת.

• פגשתי בכנס שתי דוגמאות מעניינות ל-Augmented: הראשונה, של חברת איפור שהציגה עמדה דיגיטלית המאפשרת ללקוחות לבחור ולהתנסות עם מגוון דגמי איפור, כשמצלמה מצלמת אותן ומציגה על גבי ההשתקפות שלהן על המסך את הגוון הנבחר. מספיקה הקלקה אחת על המסך והצבע משתנה ובסוף אפשר להדפיס פתק עם תמונת הלקוחה ומספר הדגם שאיתו אפשר לשלם בקופה (בתהליך קניה אמיתי כמובן שלא צריך פתק וההזמנה תיעשה און ליין).

• דוגמה נוספת באה מעולם מוצרי הפנאי והיוקרה- מותג הנסי X.O חיפש דרך לספר את סיפור אחת המהדורות המיוחדות שלו, ובעזרת טכנולוגיה של סטארטאפ שאיתו שיתפו פעולה מאפשרים ללקוחות לסרוק עם הסמארטפון QR Code שמופיע על הבקבוק ומייד להיכנס לווידאו 360 שהבקבוק משחק שם תפקיד מרכזי בחוויה. זו דוגמה כללית להרבה מותגי יוקרה שמחפשים דרכים לספר את סיפור המותג בעזרת טכנולוגיה שלר בהכרח משנה/משפיעה על המוצר עצמו אלא על החוויה מסביב.

• אבל אולי הדוגמה שאני באופן אישי הכי התחברתי אליה, באה דווקא מעולמות ה-VR והוא פיתרון שנועד להוות סימולציה ללימוד טכנאי מטוסים. לבשתי בעצמי את הקסדה והחזקתי את השלטים/בקרים ופשוט נשאבתי ישירות למצב שבו אני עומד לרגלי מטוס נוסעים, על היד (הוירטואלית) ראיתי ממש בתלת מימד פנקס עם משימות טכניות שאני צריך לבצע, הזזתי חפצים, חיברתי ברגים (ומי שמכיר אותי יודע שזו משימה שלא באה לי טבעי), ובקיצור- חוויה מטורפת שאפשר להטמיע בכל תהליך לימוד של מקצוע טכני. מדהים!