האם טוויטר מתקרבת לעולם המסחר המקוון ותאפשר בקרוב למשווקים למכור מוצרים ישירות דרכה? ע"פ מספר מקורות ברחבי הרשת, טוויטר נמצאת בתהליכים מתקדמים של חתימה על חוזה שת"פ עם חברת  הסטארטאפ "Stripe" (חברה המציעה טכנולוגיית Mobile Payments למפתחים בעיקר במובייל). שיתוף הפעולה מתגבש יאפשר לטוויטר לקבל תשלומים מגולשים באמצות סליקת כרטיסי אשראי, ישירות ע"ג הפלטפורמה שלה, זאת במקום להעביר את הגולש לזירת סחר חיצונית שם, עד היום, מתבצעת הרכישה בפועל. הצעד למעשה מעיד על הרצון של טוויטר להפוך לפלטפורמת סחר לכל דבר ולאפשר למותגים ולמשווקים למכור את המוצרים והשירותים שלהם ישירות דרכה בצורה קלה ואפקטיבית יותר. טרם התקבלו אישורים רשמיים הן מצד טוויטר והן מצד חברת "Stripe".

אין זו הפעם הראשונה שבה טוויטר עושה צעדים לקראת שילוב יכולות מסחר מקוון, בשנה שעברה במסגרת שיתוף פעולה מעניין עם "אמריקן אקספרס" טוויטר ו- Amex אפשרו ללקוחות מותג האשראי לחבר אליו את פרופיל הטוויטר שלו, ואז למעשה לרכוש הטבות ומבצעים ע"י ציוץ האש טאג (Hash Tag) בטוויטר. דוגמה נוספת היא של ענקית הקפה "סטארבקס" שחברה לטוויטר ואפשרה באופן דומה לגולשים לחבר בין פרופיל הטוויטר לבין חשבון הלקוח בסטארבקס ואז לצייץ את שם האדם שאותו נרצה להזמין לקפה (באמצעות גיפטקארד).

חשוב לציין שבעבר הרחוק יותר באבולוציה של טוויטר כפלטפורמה היו ניסיונות נוספים לחבר בינה לבין עולם המסחר המקוון (מוצרים כגון "העברת כספים באמצעות ציוץ"), אך המוצרים האלו לא הבשילו לכדי מוצרים שהושקו ובטח כאלו ששולבו באופן אינטגראלי בפלטפורמה. נדמה שהפעם, החיבור עם חברת "Stripe" הינה בעלת אופי שונה, בעיקר לאור העובדה שבחודש אוגוסט האחרון טוויטר מינתה את נתן הובארד, המנכ"ל לשעבר של חברת הסטארטאפ Ticketmaster (פלטפורת סחר המתמחה במכירות מקוונות של כרטיסים להופעות וארועים) לשמש כראש מערך המסחר הדיגיטלי שלה, מה שמעיד על הכוונות ארוכות הטווח שלה.  

לסיכום, בחודשים הקרובים (ואולי אפילו לפני) נדע האם עסקת השת"פ אכן תבשיל לכדי צעד משמעותי נוסף של טוויטר לכיוון של Commerce.

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.