קראתי את הראיון הזה באחד מהמוספים האחרונים של "כלכליסט", וכבר בפסקה הראשונה (האמת, שכבר מהתמונה) ידעתי שאשתף אותה אתכם בסיכום הקרוב. הראיון הוא עם גדי עמית, מעצב ישראלי- אמריקאי שנחשב לשם הלוהט ביותר בתחום עיצוב המוצר, במיקוד במוצרים טכנולוגיים. לאחר  שבע שנים שבהן עבד בחברת העיצוב האמריקאית פרוג דיזיין, עמית הקים את הסטודיו שלו, NewDealDesign, שיושב בסן פרנסיסקו, מעסיק 30–40 איש ועוסק בתחומי עיצוב מגוונים.

עמית פועל בנקודות החמות ביותר בממשק שבין עיצוב וטכנולוגיה: טכנולוגיה לבישה, מערכות אוטונומיות (כמו מכוניות אוטונומיות) ובינה מלאכותית. "ההוויה האנושית היום משולבת בטכנולוגיה ברמה הכי אינטימית ורגשית שאפשר, בתהליך שרק ילך ויעמיק, לכן לצקת משמעות חיובית בחיבור הזה, זו כמעט משימת־על בחיים שלי". 

הסטודיו שלו נחשב לאחד המשרדים המובילים בארצות הברית בעיצוב עם זיקה לטכנולוגיה. רשימת הלקוחות שלו נמצאת ב"וויש ליסט" של כל מעצב, ועשירה בחברות גדולות וחדשניות כמו גם בסטארט־אפים קטנים שפיתחו מוצרים מיוחדים. אבל, כנראה שה-מוצר המוכר ביותר, וזה שהצלחתו המסחרית פתחה את הדלת לשלל חברות ומוצרים אחרים הוא הפיטביט, כשהסטודיו של עמית הפך אותו מוצר טכנולוגי שכוון תחילה לנשים למוצר שהגדיר קטגוריה שלמה: המחשוב הלביש.

אך כאמור רשימת הלקוחות הגדולים ארוכה ומכובדת: מיקרוסופט, גוגל, דויטשה טלקום, אינטל, דֵל, נטגיר, וריזון, קומקאסט, לוג'יטק, פוג'יטסו — וגם חברות ישראליות כמו שטראוס מים, שלה עיצב הסטודיו את מתקן המים פרימו, בטרפלייס (עמדות טעינה) ועוד. אני ממליץ לכם מאוד לקרוא את הראיון המלא עם עמית, שמסביר בתשוקה רבה על החיבור בין טכנולוגיה לבין אנושיות בעידן המחובר. לינק.